ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יחי יחי יחי

בריטניה לובשת חג לקראת טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס

בריטניה נרגשת וחוגגת את טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס השלישי שיתקיים מחר. הטקס המפואר והמושקע במיוחד ייערך במרכז לונדון הבירה. עם זאת, יש שמתכוונים לעשות פעולות שיעיבו על שמחתו של המלך. קבוצה של מתנגדים להמשך כהונתה שושלת מלכי בריטניה, צפויה להפגין נוכחות

בריטניה לובשת חג לקראת טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס
חגיגות ההכתרה של המלך צילום: The Royal Family

34 שבועות אחרי מות אמו, אליזבת השניה מלכת הממלכה המאוחדת, יתקיים טקס ההכתרה של בנה המלך צ'ארלס השלישי, בטקס מפואר ומושקע במיוחד שייערך במרכז לונדון הבירה. צ'ארלס החל לכהן כמלך מיד עם מות אמו, אבל טקס ההכתרה שלו נדחה כמקובל לתקופת האביב, כדי שמזג האויר יאפשר הכנות ממושכות והזמנת אלפי אורחים מכל רחבי העולם, מבלי לחשוש מפני מזג אויר שיפריע לשמחה ההכתרה.

טקס ההכתרה ייערך במנזר ווסטמינסטר שבו הוכתרו כמעט כל מלכי אנגליה ובריטניה באלף השנים האחרונות, ורבים מהם גם קבורים במתחם המנזר. המלך ורעייתו המלכה יגיעו לטקס ההכתרה כשהם רכובים על כרכרה מלכותית מפוארת הרתומה לשישה סוסים אבירים.

בדרכם לטקס ההכתרה יעברו המלך והמלכה במסלול מיוחד שתוכנן מראש בכמה מהרחובות המרכזיים של לונדון, ורבבות אזרחים צפויים לעומד לאורכו של המסלול כשהם מניפים את דגלי הלאום ומריעים למלך ולמלכה. לאחר ההכתרה צפוי להתקיים נשף חגיגי בהשתתפות אורחים רבים, נציגי מדינות ובכירים בריטיים.

עם זאת, יש שמתכוונים לעשות פעולות שיעיבו על שמחתו של המלך. קבוצה של מתנגדים להמשך כהונתה שושלת מלכי בריטניה, צפויה להפגין נוכחות. המפגינים ילבשו אפודים צהובים, כדי לבלוט בתוך הקהל, והם צפויים לקרוא קריאות כנגד המלך החדש. מנהיג הקבוצה הבהיר כי מדובר בהתנהגות מושחתת, במסגרתה אדם שלא התאמץ ולא עשה שום דבר שיצדיק זאת, מקבל ארמונות פאר השייכים לאזרחי המדינה, וחי הוא ומשפחתו על חשבון משלמי המיסים, בלי שמישהו בחר בו לכך.

סקרי דעת קהל שנערכו בבריטניה מלמדים שרבים מאזרחי המדינה אמנם מתרגשים ומתכוננים לטקס ההכתרה, חלקם יבואו להריע למלך, אחרים רק יתעדכנו בחדשות ויצפו בשידור החי, אבל רוב אזרחי בריטניה בכלל לא מתעניינים באירוע, ומבחינתם אין שום סיבה לצפות בשידור ובוודאי שלא להתאמץ ולצאת לרחובות לונדון כדי לצפות במלך החדש, כשהוא עושה את דרכו אל הטקס שבו יונח לראשונה כתר מלכות על ראשו.

הכתרת המלך צ'ארלס המלך צ'ארלס בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד