ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יותר מ-100,000 נפגעים

הקצב וגנר מאיים להוציא את לוחמיו מאוקראינה

רוסיה ספגה יותר מ-100,000 נפגעים בקרב על העיירה בחמוט שבמזרח אוקראינה מאז דצמבר. עכשיו מפקד כח וגנר שאחראי לזוועות שנראו רק במלחמת העולם השניה ובחבל דרפור ובסומליה, מאיים לסגת מבחמוט

הקצב וגנר מאיים להוציא את לוחמיו מאוקראינה
מפקד כוח וגנר מוקף בלוחמיו צילום: צילום מסך

ראש הארגון החצי-צבאי של רוסיה כוח גנר, יבגני פריגוז'ין, איים היום (שישי) להוציא את לוחמיו מהקרב בקו החזית בעיר בחמוט שבמזרח אוקראינה ב-10 במאי, ואמר כי מחסור בתחמושת פירושו שהם עומדים בפני "מוות חסר היגיון".

"ב-10 במאי 2023 נצטרך למסור את עמדותינו בבחמוט ליחידות של משרד הביטחון הרוסי ולהסיג את יחידות וגנר למחנות עורפיים כדי להתמודד עם הפצועים שלנו", כתב פריגוז'ין בהצהרה בטלגרם.

רוסיה ספגה יותר מ-100,000 נפגעים בקרב על העיירה באחמוט שבמזרח אוקראינה מאז דצמבר, מתוכם אלפי לוחמי וגנר. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר לכתבים בשבוע שעבר כי למעלה מ-20,000 חיילים רוסים מתו במהלך חמשת החודשים האחרונים במה שהפך לקרב הארוך והעקוב מדם במלחמת אוקראינה.

הוא ציין שכמעט מחצית מההרוגים היו חיילים שגויסו על ידי חברת שכירי החרב הידועה לשמצה וגנר, המגייסת חלק גדול מהלוחמים מבתי הכלא הרוסיים. 

ההודעה שלו הגיע בעקבות סרטון שפרסם היום פריגוז'ין, מוקף בעשרות גופות שלדבריו היו לוחמי וגנר, צעק וקילל את שר ההגנה סרגיי שויגו ואת ראש המטה הכללי ולרי גראסימוב. הוא אמר שהם אשמים בהפסדיו של וגנר כי לא נתנו לו תחמושת.

"אלה בחורי וגנר שמתו היום. הדם עדיין טרי" אמר פריגוז'ין והצביע על הגופות שסביבו. "הם הגיעו לכאן כמתנדבים והם מתים כדי שתוכלו להשמין במשרדים שלכם".

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד