כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהומות בהודו

חבר הקהילה נהרג, בתי כנסת הוצתו וספר תורה נשרף

התנגשויות אלימות אתניות פרצו בצפון מזרח מדינת מניפור בין קהילות דתיות, שבטיות. חבר קהילת בני מנשה נהרג, שני בתי כנסת הוצתו באלימות הקשה. בנוסף שני בתי כנסת נשרפו, וספר תורה אחד נשרף

חבר הקהילה נהרג, בתי כנסת הוצתו וספר תורה נשרף
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חברי קבוצה קטנה של קהילת בני מנשה בצפון מזרח הודו, מצאו את עצמם השבוע בעימותים אתניים אלימים, כאשר לפחות חבר אחד מבני הקהילה נהרג, 10 נוספים נעלמו, ועוד לפחות 11 הרוגים נוספים. במסגרת המהומות כ-200 בתים הוצתו במדינת מניפור. בנוסף שני בתי כנסת נשרפו, וספר תורה אחד נשרף.

אב לארבעה מקהילת בני מנשה המונה כ-5,000 איש נהרג, ו-10 אחרים נעלמו, כך מסר ארגון יהודי שפועל עם מתנדבים מקומיים ל"טיימס אוף ישראל". הארגון שבי ישראל, בראשותו של מיכאל פרוינד, הוא ארגון שבסיסו בישראל המעודד אנשים יהודים לחזק את הקשר שלהם עם ישראל ולעלות לארץ.

פרוינד מציין כי לפחות 210 בתים של משפחות קהילת 'בני מנשה' נשרפו עד היסוד. ארגונו, שפעיל בצפון מזרח הודו כחלק ממשימתו להחזיר יהודים אבודים לחיק היהדות, מגייס כסף כדי להעניק סיוע חירום לקהילה. על פי המסורת בני מנשה הם צאצאים משבט מנשה המקראי, אחד מעשרת השבטים האבודים שגלו מארץ ישראל לפני יותר מ-2,700 שנה.

בשנת 2005, הרב הראשי הספרדי דאז הרב שלמה עמאר תמך בטענתם של בני מנשה כי הם מוצא יהודי אך דרש מהם להתגייר. כ-5,000 בני מנשה עלו לישראל בשנים האחרונות, בעוד כ-5,000 נוספים נותרו בהודו.

לדברי פרוינד, עיקר האלימות היא בין שני שבטים, כאשר בני מנשה לא מותקפים בכוונה, אלא הם סובלים מאלימות הכללית. "זו לא אנטישמיות מסורתית במובן הזה שלא מתמקדים בהם כי הם יהודים", אמר. במקביל, פרוינד אמר כי קיבל דיווחים שכמה מהמתפרעים צעקו עליהם "לחזור לישראל למקום שבו אתם שייכים".

ממשרד החוץ נמסר ל"טיימס אוף ישראל" כי הם בודקים את הנושא.

 

בני מנשה הרוגים ופצועים הודו שריפת בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד