כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מהנדסים תודעה

זה האינטרס שעומד מאחורי הסקרים המחמיאים לגנץ \\ דעה

רבים שואלים את עצמם מהו ההסבר לנסיקה המטאורית של בני גנץ בסקרים עד כדי כך שהוא עוקף את נתניהו ואת לפיד. האמנם הוא המושיע? זו הממלכתיות שבה הוא נוקט? | אולי זהו ההסבר הסביר או לא | מהי דעתכם

זה האינטרס שעומד מאחורי הסקרים המחמיאים לגנץ \\ דעה
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסקרים בחודשים האחרונים מהפך של ממש, ארבעה חודשים מאז הקמת ממשלת הימין מלא מלא, ממשלת החלומות של חברי הגוש ללא עוררין, היא צונחת בכ-10 מנדטים בממוצע ומאבדת את הרוב ואילו גוש האופוזיציה ששלטה כאן עד לא מזמן נוסק.

האופוזיציה כולה כך עולה מסקר שפורסם ב'מעריב' בסוף השבוע, מטפסת מ-56 כיום ל-67 מנדטים לא פחות ולא יותר. מי שמסתמן כראש הממשלה הוא בני גנץ עם 31 מנדטים ולא יאיר לפיד - ראש ממשלת המעבר לשעבר שמקבל כמחצית ממנו רק 17 מנדטים בלבד, גנץ גם זוכה ל-41 אחוזי התאמה לראשות הממשלה לעומת נתניהו שזוכה רק ל-33%. 

סקר הוא סקר, יש שמשתכנעים ממנו, מאמצים אותו ובטוחים שזהו המצב האמיתי לעת עתה, שלו הבחירות היו נערכות היום, שוב נתניהו והחרדים היו נזרקים אל האופוזיציה, ארבעה חודשים בלבד אחרי ההישג האדיר שלהם שהפתיע אפילו אותם עצמם וממשלת הבלהות - שמאל על מלא היתה חוזרת - בנט כבר איננו בזירה ככל שהוא עדיין נחשב לימין.

נתניהו במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

ויש את אלה שמזלזלים בסקר, וכי 500 איש שהשיבו לסקר זהו מדד לנתח מצב? הם שואלים ואולי צודקים, התשובה היא הנדסת תודעה. 

בואו נשאל בכלל מדוע לפרסם סקרים כשהבחירות נראות עדיין רחוקות, ממשלה די חדשה, לא לגמרי יציבה, מצב בטחוני רעוע, משבר כלכלי שהולך ומעמיק, יוקר המחיה מאמיר ללא הפסקה בכל תחום. מי יפרק את הממשלה במצב שכזה, ללא שום הישג. ובכן, החשש המקנן בשמאל הוא שחלילה וחס בני גנץ, הממלכתי, השקול, יעשה שוב את אותה טעות ובשם המצב הרעוע ינדב את עצמו לתוך ממשלת נתניהו כי "ישראל לפני הכל". התקשורת ומכוני הסקרים החליטו לחזק אותו בסקרים עד כדי כך שהוא בחלומותיו כבר רואה את ראשות הממשלה בהישג יד וכעובדה מוגמרת ולא יתן לה שוב לחמוק מידיו.

כשבני גנץ רואה את עצמו מתחזק כמעט פי 3 מכוחו הנוכחי בכנסת - מ-12 מנדטים ל-30+ הוא לא יעשה את הטעות ויפספס את האהדה הציבורית שכביכול הציבור רוכש לו גם באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה.

גנץ בשיחה עם בכיר הליכוד השר ישראל כץ. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מאידך, התקשורת עדיין כועסת על יאיר לפיד ולא סולחת לו על כך שהיה אדיש ומדושן עונג ולא דאג לאחד את הגוש ובכך גרם לניצחון הימין וחזרתו של נתניהו, מבקשת למצב את בני גנץ כמנהיג הגוש החדש - להנדס בעצם תודעה והוכח שהקמפיין עובד.

איך עושים את זה?

מפרסמים סקרים מידי שבוע, מחזקים את גנץ ומחלישים את לפיד, קובעים שמפלגת 'העבודה' כבר מתה, עוד סגירת חשבון עם מרב מיכאלי שסירבה להתאחד עם 'מרצ', שנכנסת לפי הסקרים בחזרה לכנסת. כך גנץ לא יעז להיכנס לממשלת נתניהו בראותו את עצמו הולך וגדל מאוד בראשות גוש השמאל.

הקואליציה בעצמה יודעת שאין לאף אחת מהמפלגות אלטרנטיבות, רק מערכת בחירות נוספת כשהיא חסרת הישגים ולכן תתבוסס בבוץ של עצמה ותיאלץ להתגבר על המשברים הפנימיים כמה שיותר כדי לשרוד ולהמתין אולי שהסקרים יאירו להם פנים מתישהו. 

סקרים בני גנץ טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד