י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צה"ל איתר ופגע בחוטפי שלושת הנערים הי"ד

מרדף של שלושה חודשים הגיע לסיומו: לפנות בוקר איתרו לוחמי ימ"מ, שב"כ ומג"ב את שני חוטפי ורוצחי הנערים הי"ד, בעיר חברון • לאחר קרב יריות ממושך השניים נוטרלו, וכנראה שלפחות אחד מהם חוסל • השניים, מרוואן קוואסמה ועמאר אבו עישה, חטפו את גיל עד, נפתלי ואיל, והחביאו את גופותיהם • הלילה צה"ל סגר חשבון

סגירת חשבון, שלושת הנערים הי"ד.
סגירת חשבון, שלושת הנערים הי"ד.

מצוד בן שלושה חודשים הגיע לסיומו היום לפנות בוקר בחברון: הותר לפרסום כי אותר בחברון מקום הימצאם של מרואן סעדי קואסמה ועאמר אבו עישה, שני תושבי חברון חוטפי ורוצחי שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד.

בתום קרב יריות ממושך, בו השתתפו לוחמי הימ"מ - יחידת העילית של משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי צה"ל ומשמר הגבול, לכדו ופגעו במרואן סעדי קוואסמה ועומאר אבו עישה, שני המחבלים הנוספים אשר אחראים לחטיפה והרצח של הנערים.

הפעילות התאפשרה בזכות מידע מודיעיני מדוייק של השב״כ. בשעת לילה מאוחרת הגיע כוח ימ״מ לבית באזור חברון עפ״י מידע שב״כ. במקום התפתח קרב יריות בין המחבלים לכוחות הימ״מ. בסיומו נלכדו ונוטרלו המחבלים מרואן קוואסמה עמאר אבו עישה. בשלב זה אין נפגעים בקרב כוחותינו.

‏מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל תמיר ידעי: "אחד מהמבוקשים נהרג בוודאות במהלך חילופי האש עם כוחות הימ"מ, ואותרה גופתו אך לא זוהתה עדיין. מבוקש שני נפגע על ידי הכוח, אך נפל למעין סליק שנפער קודם על ידי כלי הנדסי צבאי. למקום הושלכו מטענים ורימונים, ולכן ההערכה כי גם הוא נהרג".

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

לכידת מתכנן פיגוע החטיפה. צילום: חטיבת דובר המשטרה

מרואן קואסמה כבן 29 תושב חברון פעיל חמאס, בן למשפחת פעילי חמאס. היה עצור בעבר מס' פעמים באשמת מעורבותו בפעילות חמאס צבאית. נעצר לאחרונה במהלך 2010 לאחר שאותר כחבר בתשתית חמאס צבאית בחברון (מדובר באותה תשתית שממנה יצאה החוליה שביצעה פיגוע סמוך לבית חגי באוגוסט 2010 במסגרתו נרצחו 4 אזרחים). בנוסף היה עצור מס פעמים נוספות בעשור האחרון ע"ר פעילות חמאס בה היה מעורב.

עאמר אבו עישה כבן 32 תושב חברון פעיל חמאס בן למשפחת פעילי חמאס. היה עצור בין השנים 2005-2006 ע"ר פעילות חמאס בה היה מעורב. בימים האחרונים נעצרו מס' פעילי חמאס החשודים כסייענים של המבוקשים אשר הועברו לחקירת שב"כ. כזכור, לפני כחודשיים נעצר חסאם קואסמה פעיל חמאס נוסף אשר הודה כי שימש כמפקד חוליית החטיפה והרצח זאת לאחר שמימון לפיגוע הגיע מפעילי חמאס ברצועת עזה.

כמו כן נעצרו הלילה גם בשאר קואסמה, מחמד קואסמה ותאאר קואסמה בניו של ערפאת קואסמה העצור גם הוא מתאריך 14 יולי, באשמה כי סייע לרוצחים להסתתר לאחר רצח הנערים.

כזכור בתאריך 12 ביוני, חטפו השניים את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז״ל, לאחר שעלו עלו על טרמפ באזור אלון שבות. בהמשך המחבלים רצחו אותם והחביאו את גופותיהם. ביום שאחרי כוחות רבים ערכו סריקות נרחבות (מבצע ״שובו אחים״). מספר ימים מאוחר יותר נמצאו גופותיהם של הנערים מוסתרות בשטח פתוח באזור חברון. במקביל המשיך המצוד אחר שני המחבלים ומתכנני הפיגוע הן במישור המודיעיני והן במישור המבצעי, עד לסיומו היום.

ב-11 ביולי נעצר חוסאם קוואסמה, מי שתכנן את פיגוע החטיפה והרצח. גם אז כוח ימ״מ עצר אותו באישון לילה בבית בו הסתתר בכפר ענאתא. היום כאמור חוסלו שני המחבלים שביצעו בפועל את החטיפה והרצח. בכך למעשה נסגר החשבון עם כל המעורבים העיקריים בביצוע הפיגוע האכזרי.
צהל חטופים נערים מחבלים פגיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד