כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חייבים להסתגל למצב"

הספרדים צמאים - קטלוניה בבצורת חריגה

האזרחים צמאים למים |מחוז קטלוניה נאבק בבצורת בלי שום סימן באופק לגשם | הממשלה הקטאלונית מרחיבה את הגבלות השימוש במים ל-495 ערים נוספים

הספרדים צמאים - קטלוניה בבצורת חריגה
אדמה סדוקה צילום: freepik

ל'אספלוגה דה פרנקולי הוא כפר במחוז טרגונה במחוז קטלוניה שבספרד. כמו מאות עיירות ברחבי ספרד, גם על העירייה הזו בגבעות קטלוניה הוטלו הגבלות על אספקת המים.

הרשויות סוגרות את הברז בין 22:00 ל-7 בבוקר, מה שלא מאפשר להתקלח, לנקות, לשטוף כלים או להפעיל את מכונת הכביסה. הספרדים אוכלים בשעה מאוחרת יחסית, אז זה משפיע לרעה על תושבים רבים.

במהלך היום, תושבי הכפר אוספים מים בבקבוקים או בדליים כדי להספיק לצרכים היומיומיים. "אני חייב לקום כדי ללכת לעבודה ב-5 בבוקר אז אני לא יכול להתקלח לפני היציאה מהבית. למרבה המזל, יש מקלחות במפעל", אמר מנואל נבאס, שעובד במפעל נייר.

חואניטה פרז אוגרת מים במהלך היום כדי שתוכל לנקות את הבית או להוריד מים בשירותים בלילה. "בהתחלה זה הרגיז אותי. עכשיו, אתה מתרגל לזה. לאנשים לא תמיד היו מים זורמים בבתים שלהם. אנחנו חייבים להסתגל למצב שלנו", אמרה.

10 משאיות מים מגיעות מדי יום, כל אחת נושאת בין 12,000 ל-29,000 ליטר, כדי להביא הקלה לעיירה שבה כל המאגרים התת-קרקעיים התייבשו.

אגב, העיירה ידועה בזכות העובדה שאלברט איינשטיין ביקר בה לפני 100 שנה, במהלך סיור בספרד. כעת, אפילו גאון עשוי להיאבק כדי לפתור את בעיית האקלים של ספרד.

למרבה האירוניה, הכפר ל'אספלוגה דה פרנקולי, הממוקם כ-120 ק"מ דרומית לברצלונה, היה פעם מפורסם בזכות המים שלו. תיירים היו מגיעים לכאן כדי להירגע בספא, כי האמינו שהמים מכילים מגנזיום והם בעלי ערך רפואי. אבל לא עוד.

מה שקורה בעיירה הקטלונית המיובשת הזו מסמל את הדרך שבה כל ספרד מתייבשת אט אט. גשמים בכל חצי האי האיברי ירדו בכ-25% מאז אוקטובר אשתקד, אמר ריצ'רד טורייו, דובר שירות מזג האוויר הלאומי הספרדי. זה הגיע לאחר ש-2021 הייתה אחת השנים היבשות ביותר שנרשמו.

 הבצורת הספרדית מחמירה בגלל הטמפרטורות העולות, שהתקרבו ל-40C  בדרום, מה שגורם לחודש מאי האביבי להיראות יותר כמו שיא הקיץ.

 שריפת היער הראשונה של השנה החלה במרץ לאחר חורף יבש במיוחד. השריפה הרסה יותר מ-30 קמ"ר (11.5 מייל רבוע) של יער ואילצה 1,500 תושבים לנטוש את בתיהם ליד ולנסיה. הן אנדלוסיה שבדרום והן קטלוניה בצפון נפגעו בצורה הקשה ביותר מהבצורת. השדות מחוץ לעיר הפכו צהובים במקום ירוקים כשהיבול נהרס.

בלי שום סימן לענני גשם, הממשלה האזורית הקטאלונית הרחיבה השבוע את גבולות כללי צמצום השימוש במים ל-495 ערים או כפרים - כמעט הכפלה של מספר העיריות במסגרת "צעדים חריגים". חקלאים חייבים לצמצם את השימוש במים ל-40 אחוז מהשימוש הרגיל, אך זה צומצם ל-15 אחוז למטרות תעשייתיות, נאסרה השקיית שטחים ציבוריים ופרטיים ויינתנו קנסות לעיירות שמבזבזות מים.

ספרד בצורת קטלוניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד