כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"נאום "אני מאשים

זעק מדם ליבו: "בהפגנות על הפנסיות יש דגלי פלסטין בכל מקום מה הקשר?"

לאחר שהפרלמנט הצרפתי הכריז שישראל "אינה מדינת אפרטהייד", חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב נאם נאום מדם ליבו נגד האנטישמיות והגזענות, וזעק את זעקתם של נרצחי הטרור הפלסטיני בנאום חוצב להבות בפרלמנט הצרפתי

זעק מדם ליבו: "בהפגנות על הפנסיות יש דגלי פלסטין בכל מקום מה הקשר?"
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

לאחר שהאסיפה הלאומית הצרפתית הצביעה בסוף השבוע נגד החלטה הקובעת כי ישראל הנהיגה משטר אפרטהייד, חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב נאם את נאומו החריף "אני מאשים" 199 התנגדו ו-71 הצביעו בעד. מאיר חביב, נציג הצרפתים באזור הים התיכון, כולל ישראל, נאם בשם מפלגתו, בהתנגדות להצעה.

"לפני מספר ימים ציינו את יום השואה ו-80 שנה למרד גטו ורשה. בין הגיבורים המרופטים הללו היו יהודים חילונים, יהודים דתיים, לאומנים וקומוניסטים רבים. לכולם היה משפט אחד בפה: בשנה הבאה בירושלים" אמר.

הוא המשיך: "על המשפט הזה חזרו היהודים במשך 2000 שנות גלות ורדיפות: ממסעי הצלב ועד מוקדי האינקוויזיציה, מהפוגרומים הקוזקים ועד השואה. לבסוף, בשנת 1948, הוכרזה הקמת מדינת ישראל, חלומו בן אלפי שנים של העם היהודי התגשם: הם חזרו אל ארץ אבותיהם ואל בירתם הנצחית ירושלים, הנקראת גם ציון. 75 שנים מאוחר יותר, הנגע האנטישמי שפקד את יבשתנו מזה מאות שנים עדיין קיים, אבל הוא שינה את פניו. שנאת יהודים הפכה לשנאת ישראל. יותר מזיק, יותר פוליטיקלי קורקט".

חביב החל לזעוק מדם ליבו: "להאשים את מדינת ישראל, המדינה הדמוקרטית היחידה באזור, באפרטהייד, זה לעשות שימוש ציני בדפי ההיסטוריה. אתם קוראים להחרים את ישראל, אבל חרם על ישראל זה חרם על הדמוקרטיה! עצם ההצבעה על הצעה זו, היא כשלעצמה בושה לרפובליקה, בושה לפרלמנט הצרפתי, בושה לשמאל, אתם אומרים אפרטהייד? ישראל היא ההפך מאפרטהייד, שלטון חוק עם מגוון אתני, פתוח, דמוקרטי, המנציח את מסורת קבלת הפנים של היהדות".

חביב המשיך: "שני מיליון אזרחים ערבים חיים בחופשיות בישראל. ערבית היא שפה רשמית במדינה, התקשורת הציבורית משודרת בערבית. חופש הפולחן מעוגן בחוק. חברי כנסת ערבים יושבים בפרלמנט, שרים, שופטים ואפילו חברי בית המשפט העליון. נשיא המדינה משה קצב נשלח לכלא על ידי שופט ערבי. בבתי החולים, בבתי הספר, בעולם התרבות והספורט, במשטרה, בצבא, ערבים פורחים כאזרחים חופשיים".

חביב המשיך בזעקה: "האשמת ישראל בפשע האפרטהייד היא שקר נתעב. מדובר ב"פייק ניוז" הגדול ביותר של המאה ה-21. זה הדלק שמניע את כל האנטישמים על כדור הארץ. אתם מבינים שרוח ההצעה הזו הורגת בצרפת? מקופרניק ועד שרה חלימי, מהפיגוע ברחוב "לה רוזייה" ועד טולוז, האנטי-ציונות הורגת. אתם אובססיביים לישראל. ה"נישה הפרלמנטרית" שלכם מתחילה בפנסיה, במשכורות? בדיכוי האיסלאמיסטי באיראן, באפגניסטן, ברדיפה של הנוצרים במזרח, באויגורים ובטיבט? לא! ישראל".

"יש רק מדינה יהודית אחת בעולם ו-56 מדינות מוסלמיות. אבל בשבילכם, מדינה יהודית אחת היא מדינה אחת יותר מדי! כן האפרטהייד קיים באזור, אבל בשטחים הפלסטיניים שבהם יהודי שנכנס לשם מסכן את חייו. שם, השחיתות והדיכוי שולטים, פוגעים במיעוטים, ולא מכבדים את זכויותיהן של נשים" אמר.

חביב המשיך: "האם יש לכם את החוצפה הניאו-קולוניאלית לחשוב ששש מדינות ערביות היו חותמות על הסכם שלום עם ישראל אם היה קיים משטר אפרטהייד כזה?".

חביב התייחס לרציחות של יהודים על ידי טרוריסטים פלסטיניים: "השנאה שלכם מעוורת אתכם. אף אחד מכם לא גינה את הפיגועים האחרונים בהם נרצחו 3 זוגות של אחים ואחיות ישראלים, ביניהם 2 ילדים אשר ויעקב בני 8 ו-6. ילדים שנרצחו בגלל היותם יהודים, על ידי ברברים, שנוהגים באפרטהייד באזור זה. איבריהם של חלק מהקורבנות הללו אף הושתלו בערבים. זה אפרטהייד?".

"בשנת 2023 באירופה, ההפגנות האנטי-יהודיות מתרבות. בברלין, 80 שנה אחרי ליל הבדולח שבו הנאצים צעקו "יודן ראוס", אנשי השמאל האסלאמי צועקים "מוות ליוד" תוך שהם מניפים דגלי פלסטין. בצרפת, במצעדי האסלאם-שמאל שלכם גרמתם לילדים לענוד את הטלאי הצהוב! בהפגנות על הפנסיות, יש דגלי פלסטין בכל מקום! מה הקשר? בצעירותי, המאבק שלנו היה נגד הימין הקיצוני האנטישמי. כיום האנטישמיות היא בעיקר בשמאל. והוא הורג! איזה טוויסט בהיסטוריה".

וכאן חביב הרים את קולו בפרלמנט

אני מאשים את השמאל בכך שהחליף את הרפובליקה בקהילתיות.

אני מאשים את השמאל בכך שהפך את שנאת ישראל למלאי האלקטורלי שלו.

אני מאשים את השמאל בכך שערך קבלת פנים למחבל - כאן באסיפה - סלאח חמורי, וקיבל אותו כגיבור.

אני מאשים את השמאל בכך שסירב להשתתף, אפילו לדקה אחת, בוועדת החקירה על רצח שרה חלימי.

אני מאשים את השמאל בכך שהחליף את הכחול של מאבק העובדים בירוק של האיסלאם הקיצוני.

אני מאשים את השמאל בכך שהחליפו את הפטיש והמגל בשריעה.

זו שעת האמת, לאיזה שמאל אתם שייכים?

חביב המשיך: "היום אני לא מודאג רק בשביל היהודים, אני מודאג בשביל צרפת. אנטולי פראנס כתב שהאנטישמיות היא מותה של הציוויליזציה. כל המפלגה הצביעה נגד ההצעה המבישה הזו. בבהירות ובאומץ. מה שעומד על הפרק חורג מגבולות הפוליטיקה, זה מעבר לאינטרסים המפלגתיים שלנו.
מה שנמצא בסכנה זו נשמת אפה של צרפת. ההצעה הזו שקרית ולא מוסרית. עלינו לסרב לשרוף את האידיאל שלנו, זה של הנאורות, זה של הרפובליקה. גבירותיי ורבותי ההיסטוריה צופה בנו".

מאיר חביב צרפת אפרטהייד אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד