כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מגן המיעוטים"

עבאס: "לא נוותר על מערכת המשפט תמורת תקציבים"

יו"ר רע"מ התייחס לשיחותיו עם יריב לוין ואמר: "לא ניתן שישתמשו ברע״ם להכשיל את המגעים בבית הנשיא". עבאס הוסיף: "לא נוותר על מערכת המשפט תמורת תקציבים, מערכת המשפט היא המגן על מיעוטים"

עבאס: "לא נוותר על מערכת המשפט תמורת תקציבים"
מנסור עבאס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס התייחס בריאיון ל'חדשות 12' לשיחותיו בעת האחרונה, עם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, וטען כי אין להן קשר לרפורמה המשפטית.

עבאס אמר: "יש כל מיני אינטרסים של שני הצדדים במערכת הפוליטית, אנחנו חלק מההידברות בבית הנשיא ולא ניתן שישתמשו ברע"מ כדי להכשיל את המהלך הזה".

לדבריו, "היו לנו קודם שיחות שקשורות למהפכה המשפטית. תמיד מדברים פה ושם, אבל מה שבעיקר העליתי בפני לוין הוא שאין מענה ל'הכפלת' מספר הנרצחים בחברה הערבית ואין מענה, כי אין שר מתפקד במשרד לביטחון לאומי. יש תחושה של הפקרות במגזר שלנו".

עבאס הוסיף: "אני חושב שצריך לשמור על מערכת משפט עצמאית ועוצמתית, כי הטענה שלי היא שהכנסת והממשלה הן רשות אחת ואנחנו צריכים לאזן אותן". לדבריו, "המודל הדמוקרטי חשוב בעיניי, ולכן לא יהיה מצב שבו נוותר בתחום הזה – גם לא למען ג'ובים".

לטענתו, "בינתיים אין ספק שמערכת המשפט היא המגן החזק ביותר עליי כחלק ממיעוט. אני קורא לאזרחים הערבים להשתתף במחאה כחלק מהיותם אזרחים – אבל אם נוכחותנו תכשיל את המחאה, אני לא רוצה שזה יקרה. יש הרבה אנשים שמשתמשים בזה למטרות אחרות".

על האלימות בחברה הערבית שגבתה עד כה 71 נרצחים מתחילת השנה אמר עבאס: "אנחנו כחברה הערבית נכשלנו כישלון ערכי, אבל זה לא אומר שהמדינה לא נושאת באחריות. צריך להכניס למשרד לביטחון לאומי מישהו מקצועי, וזה מה שהעליתי בפגישה עם לוין. נתניהו הוא זה שנושא באחריות למינוי של בן גביר".

מערכת המשפט מנסור עבאס יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד