י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
המשבר יחריף?

אחרי החרמת ההצבעות: הצעד הבא של בן גביר

בן גביר ושרי עוצמה יהודית בוחנים את האפשרות להחרים את ישיבת הממשלה במחאה על מדיניותה. בתוך כך, בדיון אצל נתניהו על "משבר בן גביר" עלתה אפשרות להעלות מצד הליכוד את רף "ההסלמה"

בן גביר בכניסה לישיבת ממשלה
בן גביר בכניסה לישיבת ממשלה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

השר לביטחון לאומי, ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שוקל להחרים מחר (ראשון) יחד עם שרי עוצמה יהודית שוקלים את ישיבת הממשלה במחאה על מדיניותה.

בתוך כך, על פי דיווח בגל"צ, בדיון אצל ראש הממשלה נתניהו על "משבר בן גביר" עלתה אפשרות להעלות מצד הליכוד את רף "ההסלמה" - ולדאוג שכל הקואליציה לא תגיע להצבעות.

היו שטענו בדיונים כי מהלך שכזה עשוי להלחיץ את בן גביר לרמה שהוא יחזור בו. לפי שעה הוחלט שלא להוציא לפועל את המהלך.

כזכור, לאחר ההסלמה בדרום, סיעת עוצמה יהודית החליטה לא להגיע לפי שעה להצבעות בכנסת, זאת "בעקבות התגובה הרפה בעזה", כלשון הודעת המפלגה.

בליכוד הגיבו בחריפות על ההחלטה ונטעמם נמסר: "השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה" דקות לאחר מכן מסר בן גביר בהצהרה כי "אם ראש הממשלה "אם ראש הממשלה לא רוצה ממשלת ימין, הוא מוזמן לפטר אותנו".

בן גביר הבהיר: "לא נגיע להצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפנים ויבין שאנחנו רוצים ממשלת ימין מלא מלא, ושאנחנו חלק בלתי נפרד מהדיונים וחלק ממימוש המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל".

על פי דיווחים, הדרישות של בן גביר על מנת שיחזור להצביע עם הקואליציה הן: הכרזה של נתניהו על סיום מדיניות ההכלה מול עזה וחזרה למדיניות החיסולים של ראשי ארגוני הטרור. או לחילופין, פינוי או הכנה לפינוי של חאן אל-אחמר.

בסביבת השר אמרו כי גם צעד משמעותי אחר של משילות יכול לגרום לשביעות רצון, אבל זה צריך להיות בסדר גודל דומה לשתי החלופות.

איתמר בן גביר בנימין נתניהו ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד