כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פעיל פרו פלסטיני

רופא יהודי סירב להבטיח שלא יחרים את ישראל - ונקנס

מדינת ארקנסו מסרבת לשלם לרופא יהודי על הרצאה שנשא באוניברסיטה ציבורית, משום שסירב להתחייב שלא להחרים את ישראל. ארקנסו היא אחת מעשרות מדינות שהעבירו חוקים שמטרתם להילחם בתנועת החרם על ישראל. החוקים אוסרים על המדינה להשקיע בחברות שמחרימות את ישראל

רופא יהודי סירב להבטיח שלא יחרים את ישראל - ונקנס
דגל ישראל צילום: freepik

ד"ר סטיב פלדמן, רופא עור, העביר הרצאת זום לסטודנטים לרפואה באוניברסיטת ארקנסו בפברואר האחרון, בגינה הוא היה זכאי לתשלום של 500 דולר מהמדינה. אבל פלדמן אמר כי המדינה מעכבת את התשלום משום שסירב לחתום על התחייבות, הנדרשת על פי חוק ארקנסו מאז 2017, להתחייב לא להחרים את ישראל, כך דיווחה התקשורת המקומית.

"יש להם חוק שהופך חוזים עם ארקנסו לתלויים בהסכמתך לא להחרים את ישראל, מה שלדעתי הוא שגוי" אמר פלדמן, פרופסור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ווייק פורסט בצפון קרוליינה לסוכנות הידיעות היהודית. "מבחינתי, כשגדלתי כיהודי, הלקח החזק מאוד של השואה שלמדתי הוא שזה לא נכון להתעלל באנשים אחרים".

ארקנסו היא אחת מעשרות מדינות שהעבירו חוקים שמטרתם להילחם בתנועת החרם על ישראל. החוקים אוסרים על המדינה להשקיע בחברות שמחרימות את ישראל או, כמו במקרה של ארקנסו, קבלני מדינה חייבים הבטיח לא להחרים את המדינה. רוב החוקים הללו בוטלו על ידי בתי משפט, אך הרצאתו של פלדמן התקיימה באותו חודש שבו בית המשפט העליון של ארה"ב סירב לדון בחוק של ארקנסו.

לפלדמן יש קרובי משפחה שגרים בישראל. אבל הוא אמר שההבטחה מתנגשת עם השקפותיו הדתיות והמוסריות. בנוסף לעבודתו הרפואית, הוא פעיל פרו-פלסטיני שיצר את המוזיאון היהודי של "החוויה הפלסטינית" המקוונת. באתר נכתב, כי "המחויבות היהודית להילחם בעוול צריכה להוביל יהודים לעמוד על זכויות הפלסטינים". פלדמן אמר שהוא כן תומך בחרם על ישראל.

"אני חושב שהדבר היחיד שיוביל לכך שישראל תאפשר למשפחות פלסטיניות לחזור לבתיהם, כדי שכולם יוכלו לחיות ביחד בשלום, יהיה סוג של חרם", אמר.

התובע הכללי של ארקנסו, טים גריפין, רפובליקני, אמר שהחוק נלחם באפליה על רקע לאום. בעקבות החלטת בית המשפט העליון שלא לדון בתיק, הוא אמר לתקשורת המקומית כי הוא פועל כדי "להבטיח שמשלמי המסים לא יידרשו לשלם עבור אפליה אנטי-ישראלית".

פלדמן אמר שהוא יכול היה לחתום על ההתחייבות, לקחת את הכסף ואז להמשיך לעסוק בחרם ישראלי כדי לראות איך המדינה תגיב, אבל אמר: "אני לא יכול לשקר על טופס. זה גם נוגד את האופי המוסרי היהודי שלי".

רופא חרם BDS ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד