כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חששו מהקומניסטים

היהודי הזקן ביותר מאז אברהם אבינו זכה לעבור ברית מילה

הרב ישראל זלצמן משלוחי חב"ד בטורונטו - קנדה ערך ברית מילה לבנו, ונודע לו כי אחד מיהודי קהילתו, בן 96, לא עשה ברית מילה. יום הברית של בנו היה גם יום הברית של הישיש, בסעודת הברית אברהם שר וריגש את כולם

היהודי הזקן ביותר מאז אברהם אבינו זכה לעבור ברית מילה
הרב ישראל זלצמן וארמין (אברהם) צילום: חב"ד טורונטו

הרב ישראל זלצמן משלוחי חב"ד בטורונטו היה עסוק בסוף השבוע בהכנות לברית של בנו, אך אז נודע לו כי אחד מיהודי קהילתו, בן 96, לא עשה ברית מילה. יום הברית של בנו אלעזר, היה גם יום הברית של אברהם הישיש. שניהם גם כיכבו באותה מודעה. בסעודת הברית אברהם שר וריגש את כולם.

בחב"ד קנדה כינו זאת "האדם המבוגר ביותר מאז אברהם אבינו שנימול". כך פרסם ביום חמישי האחרון המרכז הקהילתי הרוסי היהודי באונטריו, קנדה.

ארמין (אברהם) נולד בז'וויל, אוקראינה ב-1926 ובעודו חי תחת משטר קומוניסטי, הסתיר את זהותו היהודית במהלך חייו שם, הוריו לא היו מוכנים לעשות לו ברית מילה מחשש לשלומו.

כנער, ארמין לחם עם פרטיזנים אוקראינים נגד הנאצים, ולאחר מכן התגייס לחיל האוויר של הצבא האדום. לאחר שהופל מטוסו מעל ליטא, בילה ארמין את שארית המלחמה במחנה שבויים גרמני ולאחר המלחמה היגר לקנדה.

בשנים האחרונות ארמין היה מעורב בקהילה היהודית של טורונטו ולאחר שהתייעץ עם רופאים החליט שהוא רוצה ללכת בדרכו של אברהם אביו.

הוא נכנס בגיל 96 לבריתו של אברהם אבינו לצד ברית לתינוק של השליח בגיל 8 ימים. גם הקשיש בן ה-96 וגם בן ה-8 ימים קיבלו את שמם היהודי ביום חמישי האחרון מוקפים בחברים ובני משפחה.

ברית מילה חב"ד קנדה טורונטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד