כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מפלה לפוטין

אוקראינה הפילה טיל רוסי היפרסוני עם מערכת פטריוט

אוקראינה הודיעה כי היא הפילה טיל רוסי היפרסוני עם מערכת פטריוט אמריקאית. עד היום הטיל ההיפרסוני היה מהיר מדי מכדי שההגנה האווירית של אוקראינה אפילו תגיב. "ברכות לעם האוקראיני על אירוע היסטורי"

אוקראינה הפילה טיל רוסי היפרסוני עם מערכת פטריוט
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

אוקראינה הודיעה ביום שבת כי השתמשה במערכת ההגנה האווירית פטריוט מתוצרת ארה"ב כדי להפיל טיל היפרסוני רוסי מעל אזור הבירה. מבחינת אוקראינה זאת התקדמות כי יש לה כעת את היכולת לסכל תקיפות אוויריות מצד רוסיה.

עד כה, הטיל ההיפרסוני, שנקרא 'קינזל', "פגיון" ברוסית, היה בלתי ניתן לעצירה על ידי אוקראינה, וכמה מהם פגעו במטרות מאז תחילת מלחמת רוסיה אוקראינה בפברואר 2022. הטיל עף פי חמישה ממהירות הקול, ונמוך יותר מאשר טילים בליסטיים רגילים, עד היום הקינזל היה מהיר מדי מכדי שההגנה האווירית של אוקראינה אפילו תגיב.

"ברכות לעם האוקראיני על אירוע היסטורי" כתב ראש הפיקוד האווירי של אוקראינה, מיקולה אולשצ'וק בטלגרם, יחד עם אימוג'י של ברק. "כן, הורדנו את הקינזל". הפוסט של אולשצ'וק כלל גם דגל אוקראיני והמילה "פטריוט", אך לדבריו, פרטים נוספים ידווחו "בזמן המתאים", כדי לא לסייע לרוסיה.

בימים האחרונים נפוצו דיווחים לפיהם אוקראינה יירטה טילי קינזל כחלק מתקפה אווירית רוסית רחבה יותר על קייב, שכללה גם מל"טים, בשעות המוקדמות של יום חמישי האחרון. גם מל"טים יורטו לפי גורמים רשמיים.

הטיל נורה על ידי מטוס קרב רוסי מיג-31K, ומערכת הפטריוט האמרחקאית, שעולה כמיליארד דולר יירטה אותו. ארצות הברית והולנד הסכימו כל אחת לתרום מערכת פטריוט, וחיילים אוקראינים נסעו לאוקלהומה כדי להתאמן להשתמש בה.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח, כי כאשר יורט טיל הקינזל, בסביבות השעה 02:30 לפנות בוקר ביום חמישי, הוא גרם לבום אדיר שניתן היה לשמוע ברחבי הבירה האוקראינית והוציא תושבים רבים מהמיטה.

"הם אמרו שהפטריוט הוא נשק אמריקאי מיושן, והנשק הרוסי הוא הטוב בעולם", אמר דובר חיל האוויר האוקראיני יורי איהנאט בטלוויזיה האוקראינית. "ובכן, יש אישור שהוא פועל ביעילות אפילו נגד טיל היפרסוני".

 

ארה''ב טיל פטריוט מלחמת אוקראינה רוסיה יירוט טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד