כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זה מה שחושב הציבור

מי השר שמתפקד הכי גרוע - והיכן מדורג נתניהו?

סקר חדש שהתפרסם בסופ"ש, 74% סבורים שתפקוד הממשלה "לא טוב", המשיבים הביעו אי שביעות רצון מראש הממשלה נתניהו ומהשר בן גביר. השר עם הציון הגבוה ביותר הוא דווקא יואב גלנט | הסקר המלא של 'כאן'

ממשלת נתניהו
ממשלת נתניהו צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

רק 20% סבורים שתפקוד הממשלה "טוב", 74% סבורים שהתפקוד "לא טוב". כך עולה מסקר 'כאן חדשות' שפורסם בסוף השבוע, בשיתוף מכון 'קנטאר' בראשות דודי חסיד על עמדות הציבור כלפי תפקודם של שרי הממשלה. עוד עלה מהסקר כי 67% סבורים שתפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא טוב". השר עם הציון הנמוך ביותר - איתמר בן גביר, ש-72% מהמשיבים סבורים כי תפקודו "לא טוב".

גם בקרב מצביעי הקואליציה נרשמה אי שביעות רצון מהממשלה - 50% אינם מרוצים מתפקודה לעומת 46% שכן. לגבי ראש הממשלה, בקרב מצביעי הליכוד - 54% ענו כי הם מרוצים מתפקודו, לעומת 44% שענו שתפקודו "לא טוב".

נתניהו במליאה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

השר שזוכה לציון הגבוה ביותר משרי הממשלה הוא שר הביטחון יואב גלנט, אותו רצה נתניהו לפטר בעקבות קריאתו להקפיא את קידום הרפורמה המשפטית. 50% מהציבור סבורים שגלנט מתפקד היטב ואילו 35% ציינו כי תפקודו "לא טוב". 62% ממצביעי הליכוד ענו כי הם מרוצים מהשר גלנט.

לגבי שר המשפטים יריב לוין, שמוביל את הרפורמה המשפטית, ענו 59% מהנשאלים כי הם אינם מרוצים מתפקודו. רק 24% נתנו ללוין ציון חיובי. בקרב מצביעי הליכוד, 50% מרוצים מלוין ואילו 39% לא מרוצים. מהסקר עלה כי לוין קיבל את שיעור התמיכה הנמוך ביותר בקרב מצביעי מפלגתו.

מה חשבו המשיבים על שר האוצר בצלאל סמוטריץ'? רק 21% סבורים כי תפקודו חיובי, 67% נתנו לסמוטריץ' ציון שלילי. בקרב מצביעי הקואליציה - 48% השיבו כי תפקודו של השר סמוטריץ' "טוב". 44% נתנו לו ציון "לא טוב".

בן גביר ויריב לוין במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

עוד עלה מהסקר כי רוב הציבור אינו שבע רצון מתפקודה של שרת התחבורה מירי רגב. לגבי שר החוץ אלי כהן, הרוב סבורים כי תפקודו לא טוב. רק כרבע מהנשאלים נתן לשר החינוך יואב קיש ציון חיובי על תפקודו. רק 15% סבורים כי שר השיכון יצחק גולדקנופף מתפקד היטב.

כן עלה כי רוב הציבור סבור שהממשלה של נפתלי בנט ויאיר לפיד טיפלה טוב יותר באיום העזתי. 42% מהנשאלים השיבו שהממשלה הקודמת תפקדה טוב יותר. הנשאלים התבקשו להעריך באופן כללי את תפקודה של הממשלה הנוכחית בנושאי ביטחון. 71% מהם השיבו שתפקוד הממשלה לא טוב. רק 23% השיבו שהתפקוד טוב, והיתר לא יודעים. אם מסתכלים על התוצאות רק בקרב מצביעי הקואליציה – עדיין ישנו רוב של 56% שחושבים שמהבחינה הביטחונית הממשלה מתפקדת רע.

552 גברים ונשים בגילי 18 ומעלה השתתפו בסקר, שנערך אינטרנטית, כולל במגזר הערבי. המועד שבו נערך הסקר - 3 במאי. 2,982 אנשים התבקשו לענות, טעות הדגימה - 4.2%+.

איתמר בן גביר בנימין נתניהו ממשלת נתניהו כאן סקר השרים סקר שביעות רצון סקר דעת קהל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד