כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בניגוד לחוק

בארה"ב, לא במדינת עולם שלישי: מאות ילדים מועסקים במסעדות

יותר מ-300 ילדים, כולל שני ילדים בני 10, נמצאו עובדים במסעדות של מקדונלד'ס ברחבי קנטקי ובכמה מדינות נוספות תוך הפרה של חוקי העבודה הפדרליים. ילד השתמש במחבת טיגון בניגוד לחוק  

בארה"ב, לא במדינת עולם שלישי: מאות ילדים מועסקים במסעדות
ילדים אופים צילום: Pixabay

הפקרות בארה"ב. יותר מ-300 ילדים נמצאו עובדים במסעדות של מקדונלד'ס ברחבי קנטקי ובכמה מדינות אחרות תוך הפרה בוטה של חוקי העבודה הפדרליים, כך מסר משרד העבודה האמריקאי.

במקרה אחד, החוקרים מצאו שני ילדים בני 10 שעבדו ללא שכר ועד שעה 2 לפנות בוקר במסעדה אחת של מקדונלד'ס בלואיוויל, עיר בקנטקי, כך נמסר מהמשרד בהודעה לעיתונות.

שני הילדים הכינו הזמנות אוכל, ניקו את החנות, עבדו בדלפק הלקוחות וגבו תשלום, כך גילו החוקרים. אחד מהם הורשה גם להפעיל מחבת טיגון שמן, משימה שאסורה לעובדים מתחת לגיל 16 על פי החוק הפדרלי. רוב המסעדות, 45 מתוך 62, היו בקנטקי, כך לפי נתונים שפרסם המשרד. 

המסעדות מופעלות על ידי זכיינים, הזכיין מסר כי שני הילדים בני ה-10 שהועסקו לכאורה במסעדת מקדונלד'ס היו בניו של מנהלי משמרת לילה שביקרו את הוריהם בעבודה, ולא עובדים של הסניף.

"הדיווחים הללו אינם מקובלים, מטרידים מאוד ומתנגשים עם הציפיות הגבוהות שיש לנו מכל המותג של מקדונלד'ס", אמרה טיפאני בויד, סגנית נשיא ומנהלת מחלקת כוח אדם במקדונלד'ס ארה"ב, בהצהרה. "לא אבדה עלינו האחריות המשמעותית שאנו נושאים על עצמם להבטיח חוויה חיובית ובטוחה לכל מי שמתחת לקשתות הרשת".

"אני יודעת כמה חשוב שכל מסעדה תטפח תרבות של בטיחות. כאמא שבנה המתבגר עבד בגאווה במקדונלד'ס המקומית שלנו, אני מרגישה את זה ברמה מאוד אישית", הוסיפה. "אנו מחויבים להבטיח שלזכיינים שלנו יהיו המשאבים הדרושים להם כדי לטפח מקומות עבודה בטוחים לכל העובדים ולשמור על כל חוקי העבודה".

המעסיקים עומדים בפני קנסות כספיים בסכום של יותר מ-212,000 דולר.

 

מקדונלד'ס ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד