כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מי הפסיד ומי הרוויח

אלו הם חמשת עשירי ישראל ואיזה מקום בעולם

חמישה ברי מזל, הצליחו להתברג בחמשת המקומות הראשונים בדירוג של עשירי ישראל עם הון מוערך של מיליארדי דולרים. האישה היחידה ברשימה קוטפת את המקום הראשון עם קרוב ל-40 מיליארד והכנסה של 117 מיליון דולרים רק בשבוע האחרון | בלי עין הרע טפו טפו

אלו הם חמשת עשירי ישראל ואיזה מקום בעולם
רומן אברמוביץ/עידן עופר צילום: אריה לייב אברמס/משה שי, פלאש 90

מידי שבוע מדרג המגזין הכלכלי הנחשב בעולם 'פורבס' את עשירי העולם, מי הרוויח במהלך השבוע החולף, מי הפסיד, מי שינה מיקום לטובה ומי לרעה.

בין הנסקרים ישנם גם כמה מעשירי ישראל שרבים מאיתנו מכירים, למשל מרים אדלסון, אלמנתו של איל ההון שלדון אדלסון ז"ל מבעלי 'ישראל היום' ששומרת על פי הדירוג העדכני על המקום הראשון עם הון המוערך ב-37.4 מיליארד דולר, לאחר שבשבוע החולף מאז הדירוג הקודם הרוויחה עוד 117 מיליון דולר. אגב מבין עשירי העולם היא מדורגת במקום ה-33.

לפי 'פורבס', במקום השני מבין עשירי ישראל נמצא איש העסקים אייל עופר שהונו מוערך כרגע ב-18.9 מיליארד דולר, כשרק בשבוע האחרון זינק הונו ב-85 מיליון דולר נוספים. בין עשירי תבל הוא מדורג במקום ה-85.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

אחיו, איש העסקים עידן עופר, דווקא הפסיד בשבוע האחרון 63 מיליון דולר ומדורג כרגע 126 בעולם עם הון מוערך ב-14 מיליארד דולר.

ומי במקום הרביעי מבין עשירי ישראל? האוליגרך הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ', ששמו עלה ונישא בפי רבים בשנה החולפת ברקע הסנקציות שהוטלו על אוליגרכים רוסים המקורבים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין וזאת על רקע פלישתו לאוקראינה שעודנה נמשכת. אברמוביץ' רשם בשבוע האחרון הפסדים בסך 170 אלף דולר, ולכן לעת עתה הונו מוערך ב-9.2 מיליארד דולר, מקום ה-217 ברשימת עשירי תבל.

את רשימת חמשת האישים העשירים ביותר בישראל, ובמקום ה-335 בעולם, סוגרים האחים דימיטרי ואיגור בוכמן, שלא הפסידו בשבוע האחרון, אבל גם לא הכניסו, והונם מוערך ב-7.1 מיליארד דולר.

 

רומן אברומוביץ מרים אדלסון פורבס עשירי ישראל דירוג עידן עופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד