כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הלוואי וזה לא היה קורה"

המגיש הישראלי הצמיד למלך תואר מעליב והתנצל

מגיש החדשות מואב ורדי התנצל על השימוש במילה 'אוטיסט' במהלך תיאור אופיו של המלך צ'ארלס השלישי ואמר: "זו הייתה טעות ואני מתנצל עליה. לא מדובר במחלה או תיאור גנרי של חוסר רגישות, אלו אנשים נפלאים שרואים את העולם אולי קצת אחרת. הלוואי וזה לא היה קורה"

המגיש הישראלי הצמיד למלך תואר מעליב והתנצל
אולפני תאגיד השידור הציבורי 'כאן' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מגיש 'כאן 11' מואב ורדי נאלץ להתנצל בעקבות פליטת פה שלו שעוררה סערה במהלך השידור החי מלונדון את טקס ההכתרה ההיסטורי של המלך צ'ארלס השלישי. במהלך השידור אמר ורדי על המלך החדש: "יש בו משהו שרגיש לאחר, לחלש לסביבה. הוא לא אוטיסט באופן גס".

בארגוני הנכים זעמו על המילים הללו ופרסמו גינויים. כך למשל בארגון 'שווים' הגיבו ותקפו: "מואב, רק לידיעתך: מניסיון, אוטיסטים במקרים רבים רגישים לאחר ולחלש הרבה יותר מאנשים שאינם אוטיסטים. הפעם אתה זה שכשלת במבחן הרגישות...".

בתום המשדר הארוך, התנצל מואב ורדי בשידור חי ואמר: "בתחילת המשדר השתמשתי בביטוי אוטיסט לתאר תכונות שיוחסו למלך צ'ארלס וזאת כמובן הייתה טעות ואני מצטער עליה".

המגיש מואב ורדי. (צילום מסך כאן 11)

עוד הוסיף ואמר: "אוטיזם אינה מחלה גנרית או איזה שהוא תיאור גנרי לחוסר רגישות. הוא תיאור מצב מאוד ספציפי של אנשים נפלאים שרואים את העולם אולי קצת אחרת ואני כמובן מצטער שכך היה ומתנצל בפני כל מי שצפה בשידורנו ונפגע".

כחצי שנה לאחר מותה של המלכה אליזבת' הוכתר במהלך השבת באופן רשמי בנה צ'ארלס למלך אנגליה בטקס ארוך לעיני מיליוני צופים בעולם. כשבטקס עצמו נוכחים מנהיגי מדינות ושועי עולם. מטעם ישראל הגיעו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ואילו מצד ארצות הברית נשלחה הגברת הראשונה ג'יל ביידן, רעיית הנשיא. 

המלך צ'ארלס המלך צארלס אוטיסט מואב ורדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד