כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נערכים

"חשוב לאפשר למאות אלפי באי ההילולא לשוב לבתיהם בשלום"

שרת התחבורה תא''ל (במיל') מירי רגב בסיור עם סגן השר מקלב במירון: "חשוב לנו לאפשר למאות אלפי באי ההילולא להגיע בקלות ובנוחות למירון, אך לא פחות חשוב מכך, לשוב לבתיהם בשלום. משרד התחבורה נערך במשך חודשים ארוכים בכדי לתת מענה הולם" • סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה הרב אורי מקלב: "שיתופי הפעולה מול משטרת ישראל והפרוייקטור הם המתכון להצלחת האירוע. כולנו ניגשים להילולת הרשב״י בחרדת קודש"

"חשוב לאפשר למאות אלפי באי ההילולא לשוב לבתיהם בשלום"
סגן השר מקלב צילום: יח"צ

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים (תא"ל במיל') מירי רגב קיימה היום (ה׳) סיור מקצועי באתר ציון הרשב''י ביישוב מירון יחד עם סגן השר אורי מקלב במטרה לעמוד מקרוב על ההיערכות הנרחבת של משרד התחבורה המספק את שרותי התחבורה מכל רחבי הארץ למירון ובחזרה ביום ל"ג בעומר.

בסיור שנפתח בחניון פרוד, קיבלה שרת התחבורה סקירה מראש הרשות לתחבורה ציבורית רן שדמי על אופן פעילות הטרמינלים שישמשו כנקודת יציאה בחזור לכל היעדים המרכזיים ברחבי הארץ. שדמי הסביר כי מפעילות התח״צ הנחו את הנהגים להתנהל בשיטת ״מלא וסע״. שדמי ציין כי גם הרכבת ערוכה להחזרתם של כ-25 אלף נוסעים מתחנת כבכרמיאל.

כהפקת לקחים מהשנה שעברה, משרד התחבורה פעל לשילוט המתחמים והדרכים המובילות בכדי להקל על הנוסעים את ההתמצאות בשטח. כמו כן הוצבו אוהלי מנוחה, פינות החתלה, חדרי נוחיות והצללות ברציפים לטובת ציבור הנוסעים.

השרה רגב ביקשה לוודא כי תתקיים חלוקת בקבוקי מים ופריסה רחבה של דיילים שיספקו מידע לציבור העולים להר.

בנוסף, השנה דאג משרד התחבורה לחדרי מנוחה לנהגים שם יסופקו ארוחות שיאפשרו להם לשמור על כשירות ורעננות.
קציני המשטרה עדכנו את השרה רגב בהיערכות גופי החירום והצבת שוטרים בחניונים. כחלק מהפקת הלקחים גם ינכח בכל חניון חשמלאי בכוננות.

השרה ביקשה לשמוע על הצירים המובילים להר, וקיבלה הסבר מקצין אג"מ מחוז צפון שסיפר על שיתוף הפעולה ההדוק בין משרד התחבורה למשטרה במטרה לתכנן את זרימת התנועה בצירים.

השרה הורתה למצוא פתרונות למקרה של מזג אוויר סוער בכל הנוגע לחניוני העפר.

בחדר המצב של משרד התחבורה קיבלה השרה רגב סקירה מקיפה על התכניות לביצוען של כ-3,500 נסיעות במסגרת מבצע מירון, מערך השאטלים לרכבת כרמיאל, והחידוש השנה של תוספת רכבות במהלך ליל ל"ג בעומר לחוזרים ממירון.

השרה ביקשה לוודא כי נציגי מפעילות התח"צ ישהו לאורך כל המבצע בחדר המצב, וכן הורתה על הידוק הסנכרון מול אגף התנועה במשטרת ישראל.

לאחר תפילה בציון הרשב"י, התקיים דיון סיכום במתחם בני עקיבא הסמוך למבנה הקבר בהשתתפות בכירי המשטרה ומפעילות התח"צ.

השרה רגב ניצלה את ההזדמנות להודות למפעילים על תושייתם בעת האסון לפני כשנתיים כשהעירו נהגים ותגברו באופן מיידי את האוטובוסים על מנת לסייע בפינוי מההר בהתאם להנחיית המשטרה. השרה ביקשה לוודא שלא קיימים בין המשטרה ומשרד התחבורה.

נציגי משרד התחבורה עדכנו בדיון כי מכירת הכרטיסים להילולה הסתיימה היום (ה׳) בשעה 16:00 וכי נמכרו כ-160 אלף כרטיסים - מתוכם מאה אלף כרטיסים לתחב"צ המהווים 3,000 נסיעות. ״למעט בשעות השוליים, כל הכרטיסים שהוקצו למכירה - נמכרו״ עדכנו הנציגים. 

נציג חברת “נתיב אקספרס”, מפעילת התח״צ הגדולה בהילולה הביע הערכה להנהלת משרד התחבורה ולצוותעם המקצועיים על ההיערכות המקיפה. גם הפרויקטור יוסי דייטש הצטרף ואמר: "עבדנו ביחד כתף אל כתף סביב השעון, יש לי רק מילים טובות על משרד התחבורה".

בדיון עלתה סוגיית ההיערכות למקרה של מזג אויר גשום וסוער כפי שמסתמן ע״פ חלק מהתחזיות, כאשר לסיטואציה כזו ישנה השפעה על השימוש בחניוני העפר. השרה מירי רגב הנחתה את בכירי המשרד לשבת עם הפרויקטור והמשטרה לבחון כל מתחם ולספק מענה כדי למנוע מראש תקלות העלולות לשבש את ההגעה להילולה ובמידה ולא יימצא מענה לאתר חניון אחר.

שרת התחבורה דרשה לפרסם הנחיה לנהוג משנה זהירות בערפל הצפוי ביום ראשון, לתחב"צ ולנהגים הפרטיים. נציג רכבת ישראל עדכן על תוספת הרכבות המיוחדות בלילה מכרמיאל ועל היערכותם לפינוי במקרה של אירוע חירום חלילה. 

השרה שבה והורתה לכלל החברות, שלא לבצע עבודות תשתית בזמן משך ההילולה.
נציגי המשטרה עדכנו כי ינתן תיעדוף במערכת הטלפוניה לאנשי משרד התחבורה ואף הוקם חמ"ל משותף לשני הגופים, כשרחפן של משרד התחבורה ישדר צילומי אויר גם למשטרה.

נציג מערך הדוברות להילולה מני חדד, עדכן כי מכירת הכרטיסים התנהלה כסדרה בין היתר הודות להסברה שליוותה את התהליך, וציין כי מתקיים שתוף פעולה וסנכרון מלא  בין כל הדוברים של גופי החירום.

בתום הדיון סוכם כי תתקיים ישיבת הפקת לקחים של כלל הגורמים לקראת ההילולה בשנה הבאה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים (תא"ל במיל') מירי רגב:

"משרד התחבורה מתקצב את מבצע מירון ונערך חודשים ארוכים לטובת האירוע התחבורתי הגדול ביותר בישראל. חשוב לנו לאפשר למאות אלפי באי ההילולא להגיע בקלות ובנוחות למירון, אך לא פחות חשוב מכך, לשוב לבתיהם בשלום.

גורמי המקצוע שלנו בדרג ניהולי שוהים לאורך כל משך ההילולה בחדר המצב ובטרמינלים במירון בכדי לפקח ולנהל את המבצע מקרוב.

אני מבקשת להודות לכלל הגורמים השותפים לאירוע, לסגן השר אורי מקלב, לפרויקטור ההילולא יוסי דייטש ולמשטרת ישראל על ההירתמות וההיערכות המרשימה.
אנחנו שנתיים אחרי האסון הנורא במירון ועדיין תחת התחושות הקשות. אני מאחלת לכל העולים לציון הרשב"י שיתקבלו תפילותיהם, ושישובו בבטחה לבתיהם"

סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה הרב אורי מקלב:

"משרד התחבורה נערך במשך חודשים רבים להצלחת האירוע. שיתופי הפעולה מול משטרת ישראל והפרוייקטור הם המתכון להצלחת האירוע. כולנו ניגשים להילולת הרשב״י בחרדת קודש שנוכל לתת שירות אמין וזמין לציבור. עשינו מהפכות בתחום התחבורתי בשנה הזו, חניונים חדשים וערוכים לקליטת ההמונים עם מתחמי שהייה ונוחות לנוסעים. היתה כאן גמישות מחשבתית של כולם לטובת האירוע

רשבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד