י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"זה מספר שיא"

נתניהו: "מתחילת השנה נעצרו מעל 110 מחבלים"

נתניהו התייחס לאירועים הביטחוניים ואמר: "מתחילת השנה אנחנו סיכלנו ועצרנו למעלה מ-110 מחבלים - זה מספר שיא". נתניהו הוסיף: "זה הישג בינלאומי. ספק אם יש עוד צבא וכוחות ביטחון שמסוגלים להביא תוצאה כזו"

נתניהו: "מתחילת השנה נעצרו מעל 110 מחבלים"
אסירים בכלא צילום: משה שי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית לאירועים הביטחוניים ואמר: "הממשלה ממשיכה בתנופה בכמה וכמה תחומים. קודם כל בתחום הביטחוני - אני משבח את כוחות הביטחון על חיסול המחבלים שביצעו את פיגוע הירי באבני חפץ – זה היה רק לפני כמה ימים, זאת לאחר חיסול המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די ז"ל".

לדברי נתניהו: "מתחילת השנה אנחנו סיכלנו ועצרנו למעלה מ-110 מחבלים - זה מספר שיא. הסיכולים האלה כרוכים בפעולות מורכבות, כולל כניסה ללב הערים, תוך מינימום פגיעה בכוחותינו ובבלתי מעורבים. ואכן 90% מהנפגעים בצד הפלסטיני הם מחבלים.

אני רוצה להדגיש לחברי הממשלה - זה הישג בינלאומי. ספק אם יש עוד צבא וכוחות ביטחון שמסוגלים להביא תוצאה כזו בזירות קרב צפופות שהן רבויות באזרחים. אבל הכוחות שלנו עושים את זה, ומגיע להם באמת ברכה וכל הכבוד. כל מחבל יודע שדמו בראשו. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמנסה לפגוע באזרחנו".

אחרי שדיבר על ההישגים הביטחוניים אמר ראש הממשלה לדבר על הכלכלה ואמר: "בתחום הכלכלי - אנחנו נעביר בקרוב בכנסת תקציב דו-שנתי וגם את חוק ההסדרים. אנחנו התחלנו עם תכנית לימודי חינם לגילאי 0-3, בתקציב של 5 מיליארד שקלים. התוכנית שלנו תביא חינוך איכותי לילדי הגיל הרך, דבר שלא קיים היום באופן שיטתי. היא תסייע כלכלית למשפחות וכמובן תאפשר יציאה לעבודה של בני ובנות הזוג".

לדבריו, "זה שינוי עצום. המשמעות שלו, שבמדינת ישראל מגיל 0 עד גיל 18 יהיה חינוך חינם. זה מציב אותנו בשורה עם המדינות המתקדמות ביותר בעולם".

נתניהו הוסיף: "לצד מהפכת המחירים שהובלנו בתחבורה הציבורית, לחיילים משוחררים, קשישים ותושבי הפריפריה, אנחנו הורדנו מכסים והסרנו רגולציות מגבילות על מאות מוצרים. זה במסגרת המאבק שלנו ביוקר המחיה, ואני מניח שתשמעו על כך דברים נוספים בימים הקרובים.

היום אנו מביאים בשורה חשובה נוספת. אנחנו עושים צעד נוסף ומיידי ברפורמת "נפש אחת", למען נכי צה"ל וכוחות הביטחון. אני מזכיר לכם שהממשלה שלנו יזמה את הרפורמה החשובה הזאת לפני שנתיים, ולצערנו הממשלה הקודמת לא יזמה את החקיקה הנדרשת מהרפורמה. אנחנו נעשה זאת היום באופן מיידי.

הרפורמה תסייע לכלל נכי צה"ל, כולל להלומי קרב שמתמודדים עם פוסט-טראומה. פוסט-טראומה זה כששדה הקרב נשאר איתך לכל החיים. זה דבר שהתחילו להכיר בו במלחמת העולם הראשונה, ולוקח זמן עד שהצבאות והמדינות מטפלים בנושא הזה. ישראל הכירה בזה, אבל נדרשת רפורמה אמיתית ומלאה. אני יודע ששר הביטחון, אתה עוסק בזה, והכוונה היא שאתה תשלים אותה. אבל הנה הצעד הראשון שאנחנו עושים".

נתניהו ציין כי, "עד להשלמת החקיקה שתעגן את כלל הזכויות וההטבות הניתנות לנכי צה"ל, אנחנו מגדילים את סכומי המענקים בתחומי הדיור והרכב. בתחום הרכב, עדכנו את מחירי המקסימום ב-10% עד 20% בהתאמה לסוג הרכב הנדרש. בתחום הדיור, העלינו את מענקי הרכישה לדירה ראשונה, עד לסכום של כמעט 300 אלף שקלים. זו הטבה ממשית גדולה. במקביל הגדלנו את ההלוואות הניתנות לרכישה או שדרוג דירה, והכפלנו את הסיוע בשכר הדירה.

הרפורמה שלנו תסייע לשפר את חייהם של נכי צה"ל ששילמו מחיר יקר בהגנה על כולנו. הגיע הזמן לתיקון החשוב הזה, מהסיבה הפשוטה - כי זה פשוט מגיע להם", אמר.

בנימין נתניהו ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד