כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בצילו של מלאך המוות

משפחת נאטאן קמה מהשבעה: "איך אנחנו אמורים להמשיך?"

ימי השבעה לפטירתו של הגאון רבי מרדכי נאטאן זצ"ל הגיעו לסיומם, ואבלים עלו לחלקת הקבר הטרייה בהר המנוחות •  חמישה ילדים לא נשואים נותרו בבית, חמישה יתומים שגדלו בצילו של מלאך המוות, כשאביהם מתייסר בייסורי שאול, ובכל זאת ממשיך ללמוד בשקידה ו... לחייך

משפחת נאטאן קמה מהשבעה: "איך אנחנו אמורים להמשיך?"
הרב נאטאן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ככלות ימי השבעה אחר פטירתו של הגאון רבי מרדכי נאטאן, מחשובי תלמידי החכמים בירושלים, עלו בני המשפחה, האלמנה ותשעת היתומים, לפקוד את חלקת הקבר הטרייה שבהר המנוחות.

בני המשפחה, הבנים הבנות, החתנים והכלות, עמדו שם חסרי אונים. "איך אנחנו ממשיכים מכאן", הם תהו, "איך אנחנו אמורים להמשיך בחיים, אחרי שאבא נפטר ואיננו?".

לעזרה לאלמנה וליתומים הקליקו כאן>>

ואכן, אתגר לא פשוט מצפה להם. חמישה מבין הילדים טרם נישאו, ואלמנה תצטרך לחתן אותם בכוחות עצמה, כשהמצב הכלכלי שלה ושלהם גרוע במיוחד, אחרי 11 שנות מחלה של האב, שהותירו אותם עם חובות כבדים ועם אפס הכנסות.

לפני שחלה היא היתה יועצת חינוכית בכירה, אבל כשבעלה התייסר בייסורי גוף ונפש קשים כל כך, היא לא היתה מסוגלת לעבוד, במקום זאת נותרה לידו וסעדה אותו במסירות רבה.

מקורבים למשפחה מספרים שהמצב הרפואי הקשה של הרב נאטאן זצ"ל, שנמשך כאמור 11 שנים, השליך על המצב הנפשי של כל בני המשפחה. האם נאלצה כאמור לעזוב את עבודתה כדי לסעוד את בעלה החולה, וגם המצב הכלכלי הורע מאוד. הילדים התמודדו עם מעמסה כבדה מאוד שנפלה עליהם, כשהם רואים את אביהם האהוב הולך ודועך לנגד עיניהם.

היו גם זמנים של שמחה גדולה, ארבעה מילדי המשפחה התחתנו בשעה טובה, באותה תקופה קשה ומרה, והשמחה הרקיעה שחקים, אבל היא גם העמיקה מאוד את בור החובות שהלך והעמיק ככל שעברו השנים והמחלה המשיכה לגבות מהם מחיר כלכלי כבד.

"מדובר באבדה גדולה לעולם התורה", אומר אחד מחבריו של הגר"מ נאטאן, דיין באחד מבתי הדין החשובים בירושלים, "הוא היה גאון בקנה מידה עצום, הרבה יותר מדיין רגיל, הידע שלו היה פנומנלי, ויכולת הניתוח ושימת הלב לפרטי הפרטים הקטנטנים היתה מדהימה. היו לו חידושים נפלאים בכל מקצועות התורה, גדולה היא האבדה ואין לה תמורה.

"אבל יותר מכל מדובר באבא לילדים שנפטר לבית עולמו בדמי ימיו. יש שם חמישה ילדים לא נשואים. זה מצב בלתי נתפס, איזה כאב! איזו יתמות! חייבים לעזור להם, זאת מצווה מיוחדת לעזור לאלמנות ויתומים, וביתר שאת למשפחתו של תלמיד חכם שנפטר לבית עולמו. מי שתומך בהם, זוכה במצווה כפולה ומכופלת!".

לעזרה לאלמנה וליתומים הקליקו כאן>>

קופת העיר תשעה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד