י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לאגור מצוות ומעשים טובים כנמלה האוגרת את מזונה

כמו שהנמלה מאמינה שתאריך ימים ואוספת גרגר אחר גרגר, כך עלינו לאסוף מצוות ומעשים טובים לרוב

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

שלמה המלך החכם מכל אדם אמר: "לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה וחכם". ידוע, כי הנמלה חיה בממוצע שישה חודשים. בתקופה קצרה זו, אין היא מסוגלת לאכול יותר מגרגיר של תבואה. אולם, היא אוספת הרבה גרגירים, בכדי שיהיה לה מספיק אוכל למשך שנים.

מדוע היא טורחת ואוספת מזון רב כשאין לה בעצם צורך בכך? אלא שהנמלה למרות היותה יצור קטן ביותר, היא חושבת לעצמה, אולי יאריך השם יתברך את ימיה ושנותיה, ולכן היא אוספת אוכל רב, שיהיה לה מה לאכול במקרה ותקבל אריכות ימים מן השמים...

תקווה תמימה זו מדרבנת את הנמלה לעבודה תמידית ובלתי פוסקת. אין היא יושבת בחיבוק ידיים ואין היא מתעצלת בכדי לעבוד ולאסוף מזון. ולזה התכוון שלמה המלך, כאשר יעץ ללמוד ממעשיה של הנמלה: "לך אל הנמלה עצל" – לך ואסוף מצוות ומעשים טובים, כל זמן שאתה יכול, כל זמן שאתה חי ויש לך כוח לעזור ולתת למען הזולת.

ואכן, אדם תמיד צריך לתור ולחפש אחר מצוות ומעשים טובים, כמו הנמלה האוספת גרגיר לגרגיר, כך צריך האדם לעשות מצווה ועוד מצווה כל ימי חייו למען יאריכו ימיו.

בפרוס הימים הנוראים, עלינו לעשות חשבון נפש ומאזן שנתי על מעשינו בשנה שעברה, ובהתאם לבקש על השנה הבאה עלינו לטובה, שבה ימלא הקב"ה כל משאלותינו לטובה ולברכה, שנה של חסד ונתינה כתיבה וחתימה טובה.

חד וחלק- תתחרט על שתיקתך פעם אחת – ועל הדיבור פעמיים.
נמלה חיזוק מצוות איסוף גרגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד