כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
רוסיה מאשימה את המערב

תומך נלהב של פוטין נפצע בפיצוץ מכונית תופת, הנהג מת

סופר לאומני רוסי בולט נפצע בפיצוץ מכונית תופת, נהג הרכב נהרג. מתקפה שרוסיה האשימה מיד את אוקראינה והמערב. דובר משרד הפנים מסר כי חשוד נעצר. "מתקפה נבזית של קיצונים נאצים"

תומך נלהב של פוטין נפצע בפיצוץ מכונית תופת, הנהג מת
החשוד מובל למעצר צילום: צילום מסך

סופר פרו-קרמלין, זאכר פרילפין, נפצע בפיצוץ מכונית תופת. הנהג נהרג בתקרית שהתרחשה באזור ניז'ני נובגורוד, כך לפי משרד הפנים הרוסי. הרכב של הסופר פוצץ בכפר באזור ניזני נובגורוד, כ-400 ק"מ מזרחית למוסקבה, כך הודיעה ועדת החקירה של המדינה, שמתייחסת לתקרית כאל מעשה טרור. פרילפין שהיה היעד לפיצוץ, נלקח לבית החולים.

הוועדה פרסמה תצלום שבו נראה הרכב מוטל הפוך על מסילה לצד חורשה, ולידו מכתש עמוק ושברי מתכת זרוקים בסמוך. דובר משרד הפנים מסר כי חשוד נעצר. סוכנות הידיעות הממלכתית Tass ציטטה מקורות ביטחוניים שאמרו כי החשוד הוא "יליד אוקראינה" עם הרשעה בעבר בשוד באלימות.

סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה מקור בשירותי החירום שאמר שמצבו של פרילפין קשה והרופאים ינתחו אותו. הסופר הוא תומך נלהב במלחמתה של רוסיה באוקראינה והתגאה בכך שהשתתף בלחימה הצבאית שם. הוא הדמות הבולטת התומכת במלחמה שנפגעה מאז הפלישה של מוסקבה לשכנתה קייב בפברואר 2022.

רוסיה האשימה בעבר את אוקראינה במותם של העיתונאית דריה דוגינה ובלוגר המלחמה ולאדלן טטרסקי, בשתי תקיפות קודמות, אך קייב הכחישה כל מעורבות. דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, כתבה בטלגרם: "וושינגטון ונאט"ו מעסיקות חוליית טרור בינלאומית".

היועץ לנשיאות אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, פרסם תגובה בטוויטר על התקרית ביום שבת, וטען כי זאת תוצאה של קרבות פנים רוסים. סוכנות הידיעות Tass מסרה כי נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, שלח מברק לפרילפין, וכינה את התקרית "מתקפה נבזית של קיצונים נאצים".

מכונית תופת ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה פיצוץ רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד