כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אחרי שטבח בעמו

שרי החוץ הערביים אישרו: סוריה שבה לליגה הערבית

דובר הליגה הערבית אישר כי שרי החוץ אישרו במהלך הישיבה הסגורה במצרים את ההחלטה להחזיר את סוריה לליגה הערבית. שרי החוץ של מדינות הליגה הערבית נפגשו בבירת מצרים קהיר לשתי פגישות יוצאות דופן כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בסוריה ובסודאן

שרי החוץ הערביים אישרו: סוריה שבה לליגה הערבית
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

העיתון הסורי אל-ווטן המזוהה עם משטר אסד דיווח בגיליונו המודפס הבוקר (ראשון) כי סוריה צפויה לשוב היום לליגה הערבית בעקבות ישיבת שרי החוץ הערבים בקהיר. ואכן בשעה האחרונה הליגה הערבית החזירה את סוריה לשורותיה. כזכור, חברותה של סוריה בליגה הערבית הוקפאה לפני 11 שנה בעקבות דיכוי ההתקוממות נגד משטר אסד והטבח שביצע הנשיא אסד בבני עמו, כחצי מיליון אזרחים נהרגו.

רועי קייס ציין ב'כאן חדשות' כי ההחלטה להשיב את סוריה לליגה הערבית הייתה באוויר כבר זמן רב והיום מקבלת גושפנקא. "יהיה מעניין לראות אם אסד יבוא לפסגת מנהיגי מדינות ערב בריאד החודש. על פניו לא נראה שישנה סיבה שלא. בכל מקרה יום בהחלט מוצלח למשטר הסורי".

שרי החוץ של מדינות הליגה הערבית נפגשו היום בבירת מצרים קהיר לשתי פגישות יוצאות דופן כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בסוריה ובסודאן.

חברותה של סוריה בליגה הערבית הושעתה לפני 12 שנים בתחילת ההתקוממות שהפכה לסכסוך מר ומלחמת אזרחים נוראה, שהביא למותם של כמעט חצי מיליון בני אדם מאז מרץ 2011, מתוך 23 מיליון אזרחים, מחצית מאוכלוסיית המדינה נעקרה ממקומה. 

הליגה הערבית מצרים סוריה אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד