י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ברקע הביקורת

גלנט: "גופות מחבלים לא מהוות נכס שמשפיע על ארגוני הטרור"

השר גלנט התייחס בישיבת הממשלה לביקורת על שחרור גופות המחבלים ואמר: "אין קשר בין גופת מחבל בארגון קיקיוני ביו"ש להחלטות של סינוואר בעזה. זה לא מעניין אותם". גלנט הוסיף: "אני לא מתרגש משר או שרה שתוקפים אותי, הם ראו פחות גופות מחבלים ממני"

גלנט: "גופות מחבלים לא מהוות נכס שמשפיע על ארגוני הטרור"
השר יואב גלנט צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לביקורת בתוך הקואליציה שהוטחה בו ובראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההחלטה לשחרר לידי הרשות הפלסטינית גופות של מחבלים שהיו מעורבים בפעילויות טרור. כך דווח ב'ווינט'.

גלנט אמר: "לצערי הרב, גופות של מחבלים לא מהוות נכס שמשפיע על ארגוני הטרור, למעט במקרים חריגים הקשורים ספציפית לחמאס". הוא הוסיף: "אין קשר בין גופת מחבל בארגון קיקיוני ביו"ש להחלטות של סינוואר בעזה. זה לא מעניין אותם".

יצוין כי מוקדם יותר היום ישראל שחררה לידי הרשות הפלסטינית ברמאללה את גופתו של המחבל שריף חסן רבאע, שניסה לדקור חייל בפברואר האחרון סמוך למחנה הפליטים אל-פוואר בדרום הר חברון.

כוח של הנדסה קרבית חיסל את המחבל. מדובר בגופת המחבל הרביעי שישראל משיבה לידי הפלסטינים בימים האחרונים.

ביום שישי שעבר, שעות ספורות לפני כניסת השבת, שר הביטחון יואב גלנט אישר להחזיר לידי הפלסטינים שלוש גופות של מחבלים שחוסלו על ידי כוח צה"ל בשומרון בחודש מרץ במהלך ניסיון פיגוע ירי נגד לוחמים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את החלטת גלנט ואמר: "ההחלטה של שר הביטחון גלנט להחזיר את גופות המחבלים חברי ארגון הטרור גוב האריות שביצע חלק גדול מהפיגועים ביו"ש בתקופה האחרונה, היא טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר".

בן גביר הבהיר: "הממשלה הזאת היא ממשלת ימין והציבור לא נתן לנו מנדט כדי להחזיר גופות מחבלים או להימנע מלהפציץ בעזה. עדיין לא מאוחר להוביל מדיניות ביטחונית עוצמתית והתקפית".

לדבריו, "עוצמה יהודית תמשיך להיעדר מההצבעות עד אשר ממשלת ישראל תשנה כיוון ותתחיל לקיים את המדיניות שלשמה היא נבחרה".

שר הביטחון גלנט התייחס לדברים בישיבת הממשלה ותקף את בן גביר אך לא הזכיר את שמו במפורש: "באופן אישי, אני לא מתרגש משר או שרה שתוקפים אותי, הם ראו פחות גופות מחבלים ממני", אמר גלנט.

לדבריו, "הבעיה שהאמירות האלו שוחקות את נפשן של משפחות הנעדרים ומייצרות אצלן תחושה לא נכונה שלא עושים למענם מספיק, וזה כמובן לא נכון".

גלנט הוסיף: "מערכת הביטחון משקיעה מאמצים אדירים להשיב את הנעדרים. אני מציע לכל חברי הממשלה להפסיק עם האמירות הלא אחראיות והמזיקות האלה".

יואב גלנט איתמר בן גביר ישיבת הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד