ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חצופים חסרי בושה

התושבים זועמים: דוכן גלידה ממש ליד "שער המוות"

250 מטר משער מחנה אושוויץ-בירקנאו לשעבר, יש דוכן גלידה והתושבים זועמים על כך. הם מאשימים את בעל הדוכן בחוסר כבוד. בנוסף מתברר שלא ניתן אישור להצבת משאית גלידה. "אנו סומכים על כך שהרשויות המקומיות יפתרו את הבעיה המביכה הזו"

התושבים זועמים: דוכן גלידה ממש ליד "שער המוות"
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

250 מטר מ"שער המוות" באושוויץ בירקנאו הועמד דוכן גלידות, והתושבים זועמים על חוסר רגישות. בנוסף אסור בתכלית האיסור לאכול במוזיאון עצמו. התושבים סבורים שחנות ממתקים במקום שהובילו אנשים למחנה ההשמדה במהלך מלחמת העולם השנייה, פשוט לא ראויה. הקהילה המקומית זועמת.

דובר מוזיאון אושוויץ הגיב על כך: "זו דוגמה לא רק לחוסר טעם, אלא גם לחוסר כבוד למקום היסטורי מיוחד שנמצא בקרבת מקום. עם זאת, הקרוואן הזה ממוקם מחוץ לאזור של אנדרטת השואה, כך שלצערי אין לנו השפעה עליו. אנו סומכים על כך שהרשויות המקומיות יפתרו את הבעיה המביכה הזו - אמר ברטוש ברטיזל, דובר מוזיאון אושוויץ לתקשורת המקומית.

בפולין דווח כי המגרש בו נמצא הדוכן שייך למחוז, ולא ניתן רישיון לפעילות כלשהי בקרקע שעליה עומד דוכן הגלידות. אחד התושבים אמר לתקשורת המקומית: "אם זה ימשיך, עוד רגע יהיו להן כאן ירידים צבעוניים, אם יאפשרו מכירה של גלידה, יהיה גם צמר גפן מתוק, בלונים על חוט או שטויות אחרות".

שואה גלידה אושוויץ פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד