כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב בוסו במפגש עם איגוד בתי אבות: "נפעל כדי שהותיקים יקבלו שירות כפי המגיע להם"

את הדברים הצהיר יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב אוריאל בוסו בתום מפגש מקצועי שקיים כאורח איגוד בתי אבות, במרכז סיעוד ותיקים בבני ברק, יחד עם נציגי רשתות בתי אבות

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב בוסו במפגש עם איגוד בתי אבות: "נפעל כדי שהותיקים יקבלו שירות כפי המגיע להם"
הרב בוסו בבית אבות צילום: יח"צ

יו"ר ועדת הבריאות בכנסת ח"כ הרב אוריאל בוסו קיים סיור מקצועי במרכז סיעוד ותיקים בבני ברק, כאורח איגוד בתי אבות המייצג מעל 220 מסגרות דיור למבוגרים.

בסיור השתתפו נציגי איגוד נוספים, רשת עמל ומעבר, רשת בית בלב, רשת ביחד, מרכז האלצהיימר ונוה הורים ירושלים.

במהלך המפגש העלו נציגי איגוד בתי אבות והנוספים סוגיות רבות הנוגעות לעתיד הטיפול והשירות למבוגרים והשאיפה להעניק להם איכות חיים מספקת תוך הפגת בדידות והענקת מעטפת חברתית. כמו כן עלו חסמים ואתגרים שונים בדרך לשם.

המארחים הסבירו ליו"ר ועדת הבריאות כי מדינת ישראל איננה ערוכה לקצב הזדקנות האוכלוסייה כאשר בני 65+ יכפילו את מספרם בשנים הקרובות. גם מספר המיטות הסיעודיות אינו גודל בהתאם לצורך.

הם ציינו כי דרישות משרד הבריאות מהמחלקות הסיעודיות חייבות להתייחס גם לאיכות חייו של הזקן במסגרות הללו המהוות את ביתו, להעדפותיו האישיות, להעניק אווירה ביתית ולא להתייחס למקום כבית חולים. הדבר כולל גם הורדת דרישות לא רלוונטיות וכן תקצוב הולם של הדרישות אשר יאפשרו בפועל למסגרות להעניק שירות איכותי במקום לפעול בצורה גרעונית.

סוגיה נוספת ומשמעותית שעלתה לדיון היא המחסור בכח אדם. נציגי האיגוד חידדו ואמרו כי ישראליים כמעט ואינם עובדים כמטפלים סיעודיים. מדינת ישראל אישרה לראשונה להביא מטפלים זרים והגיעו מעל אלף מטפלים אולם אגרה גבוהה ביותר של משרד האוצר מונעת את המשך העסקתם דבר שיוביל לחוסר יכולת לטפל בזקנים סיעודיים.

כמו כן הועלתה סוגיית הגריאטריה פעילה כאשר המחלקות מתוקצבות במודל הרסני והמדינה שולחת מחלקות אלו לתמחור עצמאי מול קופות החולים, כאשר הקופות מצידן אינן משלמות באופן שמכסה את העלויות והמחלקות בבעיות כלכליות קשות.

במפגש עלו עוד סוגיות רבות כגון דרישות ארנונה, עדכוני מדד על עליות שכר במשק ויוקר המחיה המשליך על עלויות התפעול שמקשות על מתן שירות איכותי לזקנים הסיעודיים.

יו"ר הועדה הרב אוריאל בוסו גילה בקיאות רבה והעמקה במגוון הנושאים והצהיר כי יטפל בנושאים החשובים שעלו בכלים העומדים לרשותו בכדי לוודא כי המבוגרים בישראל יקבלו טיפול ושירות כפי שראוי להעניק להם.

אוריאל בוסו בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד