כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בשיבה טובה

ה'אחות' שטיפלה ברבניות של גדולי ישראל נפטרה בגיל 100

בבני ברק הלכה לעולמה בערב שבת מרת שרה לאה ברנשטיין ע"ה מחסידות סטריקוב שהייתה 'אחות' מפורסמת בתל השומר ומטפלת מסורה ברבניות של גדולי ישראל עשרות בשנים. זכתה לאריכות ימים מופלגת ונפטרה בשיבה טובה

ה'אחות' שטיפלה ברבניות של גדולי ישראל נפטרה בגיל 100
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בערב שבת קודש נפטרה בבני ברק בשיבה טובה האישה החשובה והצדקנית מרת שרה לאה ברנשטיין ע"ה, אלמנת הרה"ח ר' שמשון ברנשטיין זצ"ל מזקני וחשובי חסידי סטריקוב, והיא בשנת ה-100 לחייה.

המנוחה ע"ה נולדה לאביה הרה"ח ר' אריה לייב קרסיקוב זצ"ל, מחשובי חסידי חב"ד באומסק שבסיביר, ממנו ינקה את ערכי היהדות והחסידות. היא גדלה והתחנכה ברוסיה עד לשואה.

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הרה"ח ר' שמשון ברנשטיין ז"ל, שבהיותו בחור ישיבה נמלט במהלך השואה מפולין לרוסיה, שם בא בקשרי שידוכין עם התלמידה החסידית מהמשפחה החב"דית.

לאחר נישואיהם עלו לישראל והשתקעו בקרית גת. מאוחר יותר עברו לשיכון 'אגודת ישראל' בבני ברק. במהלך השנים עברו להתגורר לתקופה מסוימת בברוקלין בניו יורק, שם הייתה המנוחה מנהלת את ביתו של הרבי בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל. כך גם הייתה מקורבת לביתם של אדמו"רי בית סקולען זצ"ל.

לאחר מכן חזרו לישראל, אל ביתם בשיכון 'אגודת ישראל', שם יחד עם בעלה קבעו את מקום תפילתם בבית המדרש אצל עמוד ההוראה הגאב"ד הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל בעל 'להורות נתן'.

במשך כ-40 שנה שימשה המנוחה כ'אחות' בבית החולים שיבא בתל השומר, שם טיפלה בחולים באהבה ובמסירות. היא גם שימשה, בהתנדבות ומרצונה, כ'אחות שבת' לכל תושבי האזור.

את מקצועה הרפואי ניצלה בהזדמנויות רבות גם כשהייתה בבתיהם של גדולי ישראל. במשך מספר שנים הייתה מעורבת בניהול משק הבית של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, שם הייתה מסורה לרבנית מרת בת שבע אסתר קנייבסקי ע"ה. מסופר כי פעם, אחת הבנות נחנקה, ונוצרה בהלה גדולה, עד שהיא הגיעה והצילה את חייה.

כמו כן בשנותיה הצעירות הייתה מטפלת ברבנית גוטיל שך ע"ה רעייתו של מרן הרב שך זצ"ל שסבלה רבות ברגליה. כך גם טיפלה ברבנית האישה החשובה מרת מרגלית הגר ע"ה, רעיית הרה"ק בעל ה'אמרי חיים' מויזניץ זי"ע, בשנות חוליה. היא הגיעה מדי יום לביתה והתמסרה אליה בכל מאודה. כך גם התמסרה לרבנית מביליץ ע"ה. 

מכריה מספרים כי על המנוחה ע"ה ראו שהיא עושה את עבודתה כדי לעזור ליהודים, ולא בשביל משכורת, כי גם בשבתות, וגם במשך שנים רבות אחרי שסיימה את עבודתה בבית החולים – היא שימשה כ'אחות שבת' של האזור. "מאות אנשים היו מגיעים אליה במהלך השבת לצרכי רפואה. לפעמים היא גם הלכה לבתים של חולים, כדי לטפל בהם. והכול עשתה בחינם, ללא שום תמורה. אהבת ישראל נטו".

במשפחתה ספדו לה: "היא הייתה אישה חשובה אשר גמלה חסד במזור ובמרפא לכל דורש מתוך הארת פנים וזכתה להקים דורות ישרים ומבורכים. היא הייתה אישה של מסירות נפש שיחד עם בעלה הקימו בית יהודי לתפארת, לאחר תלאות השואה".

היא זכתה והותירה אחריה דורות ישרים ומבורכים, נינים ובני נינים הממשיכים את דרכיה בעבודת השם, בתורה, במידות ובחסידות. בניה הם הרה"ח ר' יוסף ברנשטיין והרה"ח ר' חיים לייב ברנשטיין. נכדה הרב דודי ברנשטיין, מו"ל אתר JDN.

רבים השתתפו במסע הלווייתה שיצא אמש (מוצאי שבת קודש, פרשת אמור) מביתה ברחוב מתתיהו 47 בבני ברק. שם נשא דברי הספד הגה"צ רבי משה שמואל שטרן חתן האדמו"ר מסטריקוב זצ"ל, כמו"כ אחד משכניה דיבר על דמותה וביקש מחילה בשם השכנים ומכיריה הרבים בשכונת מגוריה. משם הגיעה הלוויה לבית הלוויות שמגר בירושלים שם נשא דברי הספד האדמו"ר מסטריקוב שעמד על דמותה המיוחדת ועל זכותה הגדולה להקים דורות ישרים ומבורכים. משם המשיכה הלוויה להר הזיתים, שם הובאה למנוחת עולמים ונטמנה לצד בעלה זצ"ל.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

חסידות סטריקוב הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד