כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זכתה למאות צאצאים

בתו של הפוסק שתרמה מיליונים נפטרה בגיל 104

בגיל 104 הלכה לעולמה הנדבנית מרת אסתר שולמית בלייער ע"ה בתו של הפוסק הנודע הגאון רבי יונתן שטייף זצ"ל. תרמה למוסדות סאטמר בלייקווד וזכתה לאריכות ימים ושנים מופלגת. צפו בווידאו מהביקור של הרבי מסאטמר בביתה

בתו של הפוסק שתרמה מיליונים נפטרה בגיל 104
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטרה בשבת האחרונה בשיבה טובה האישה החשובה רודפת צדקה וחסד מרת אסתר שולמית בלייער ע"ה והיא בת 104. 

המנוחה ע"ה נולדה לאביה הפוסק הגדול הגאון רבי יונתן שטייף זצ"ל, שהיה דיין בבודפשט ומגדולי הפוסקים בארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה ומי ששימש כרב של 'קהל עדת יראים' וויען; ולאמה מרת בלומא ע"ה. 

בחיה סיפרה על אביה הגדול: "אבי הפך לדיין של בודפשט בהונגריה בשנת 1922. גרנו בדירה מקסימה ומרווחת בת שבעה חדרים. היה לנו נוח כלכלית, והיה לנו הרבה עזרה בבית מעובדות גויות, החדר המרכזי "הספרים שטוב", היה גדול מאוד עם מלא ספרים. היה שולחן ענק שיכול להכיל 24 אנשים. זה היה החדר שבו אבי שהה כל היום, ושם שיחקתי בפינה כילדה. הוא היה נפגש עם אנשים, נותן שיעורים, עונה לשאלות ומייעץ לכשרות, עוזר לאנשים המבקשים ייעוץ, מייעץ עם בעיות שלום בית ומנהל דיני תורה. אנשים כל הזמן באו והלכו בכל השעות, עד שהנאצים הגיעו והיינו חייבים לברוח ולעזוב הכול".

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הגאון רבי אהרן בלייער זצ"ל.

לפני שנתיים בדיוק, עת ביקר הרבי מסאטמר בלייקווד עלה הרבי לביתה של הגברת בלייער, בכדי לקבל ממנה תרומה הגונה לטובת בניית אולם שמחות מוזל לרווחת בני הקהילה. ואכן הגברת ע"ה תרמה את אולם 'אהבת יונתן' וחדר 'אהבת יונתן' במוסדות סאטמר בלייקווד שבניו ג'רזי בעלות של רבע מיליון דולר לזכר נשמתה הוריה.

במהלך הביקור סיפרה הנדבנית, על מקרה שאירע עם אביה אצל הרבי מסטראפקוב זצ"ל שעמו הוא היה ברכבת. "זה היה בפסח, והרבי היה מאד חולה, אחד הילדים הלך עם אבא שלי הצדיק לרבי, ושאל אותו, האם מישהו היה אצל הרבי בליל הסדר, הרבי אמר שהיה, הגבאי אמר שלא היה, ואז הילד שאל את הרבי האם היה מישהו, אז הרבה אמר לילד מה שהרבי רואה הגבאי לא רואה". הסיפור העלה חיוך רחב על פניו של האדמו"ר מסאטמר ששמע את הסיפור.

בתיעוד נראית המנוחה הנדבנית ע"ה מוציאה מתיקה פנקס צ'קים ותורמת לבניית האולמות.

הגב' בלייער זכתה לחמישה דורות, מאות נכדים ונינים ובני נינים כ"י. 

הלווייתה בשעה 13:00 בצהריים (שעון ארה"ב) בבית החיים דלייקווד שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

סאטמר לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד