כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ההסכמים הקואליציונים נחשפים

הסתה תקשורתית נרחבת: החרדים מקבלים עוד מיליארדים

העיתונאי רביב דרוקר חשף את ההסכמים הקואליציונים ואת הכסף שקיבלו המפלגות החרדיות, וכתב כי זה קורה בעוד "יוקר המחייה מכה באזרחי ישראל, התחזיות הכלכליות מאיימות על המשק והריבית מכבידה על לוקחי המשכנתאות"

גפני ודרעי במליאה
גפני ודרעי במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ההסתה ושיסוי מגזר במגזר נמשכת בעידוד התקשורת. העיתונאי רביב דרוקר פרסם הערב ב'חדשות 13' כי המפלגות החרדיות יקבלו חמישה מיליארד שקלים במסגרת התקציב שיועבר בחלקו בשבוע הבא, וציין כי "בזמן שיוקר המחייה מכה באזרחי ישראל, התחזיות הכלכליות מאיימות על המשק והריבית מכבידה על לוקחי המשכנתאות, ממשלת נתניהו תחל להעביר ולאשר בשבוע הבא את תקציב המדינה לשנים 2023-2024", זאת כשמטרתו של דרוקר ברורה לחלוטין.

עוד דיווח דרוקר: "קודם כל חברי הקואליציה הם אלה שיקבלו את הכספים שסוכמו בהסכמים הקואליציונים, כשהמפלגות החרדיות יקבלו למעלה מ-5 מיליארד ש"ח לטובת נושאים שונים".

דרוקר חשף כי תועבר תוספת של 1.18 מיליארד ש"ח למורים במוסדות החינוך החרדים כדי להשוות את מעמדם לזה של מורים במוסדות רגילים, 2.5 מיליארד ש"ח יועברו כתוספת תמיכה בישיבות, חצי מיליארד ש"ח יועברו למשרד המסורת לטובת יעדים שעדיין לא נקבעו, עוד חצי מיליארד ש"ח יגיעו לרשות לקידום המגזר החרדי ו-285 מיליון ש"ח יוקצבו לרשות לזהות יהודית.

בנוסף יועברו 60 מיליון ש"ח לטובת בינוי פנימיות באיו"ש, ועוד כ-33 מיליון ש"ח יוקצבו למספר נושאים, כמו עידוד הגירה לערים מעורבות, ייעוץ הדרכה בטהרת המשפחה, קידום המשפט העברי, הנחלת מורשת הרב דרוקמן לציבור הרחב, טיפוח בקברי אבות, מורשת גוש קטיף, וסכום שיגיע לוועד המקומי בחברון. בנוסף יועברו כספים לטובת תרבות חרדית והסברה נגד התבוללות.

כספים קואליציונים כספים רביב דרוקר תקציבים מהמדינה תקציב המדינה תקציב הישיבות תקציב לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד