י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תקופת ביניים

קונים מוצר חשמלי? אלו תוויות דירוג האנרגיה שתמצאו בחנויות

בארץ ניתן למצוא כיום גם תוויות דירוג אנרגיה אירופיות וגם תוויות דירוג אנרגיה ישראליות | לרוב, דירוג האנרגיה האירופי מחמיר יותר מהישראלי ולכן, אותו מוצר חשמל יכול לקבל דירוג ארגיה נמוך יותר בתווית דירוג האנרגיה האירופית לעומת תווית דירוג האנרגיה הישראלית

קונים מוצר חשמלי? אלו תוויות דירוג האנרגיה שתמצאו בחנויות
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד האנרגיה והתשתיות מודיע לציבור על תקופת ביניים בעניין תוויות דירוג האנרגיה: החל מספטמבר 2022, הצטרפה ישראל למדינות אירופה בכך שאימצה את הרגולציה האירופית בשוק מוצרי החשמל הביתיים לעניין נצילות אנרגיה, מהלך שמקל על הייבוא ומוזיל אותו, מגדיל את היצע המוצרים שניתן לייבא ומגדיל את התחרות בשוק. למוצרי החשמל הרלוונטיים המיובאים על פי הרגולציה האירופית מצורפת תווית דירוג אנרגיה אירופית.

בעתיד צפויה הרגולציה האירופית להחליף את הרגולציה הישראלית בתחום זה ותהיה היחידה הנהוגה בישראל.

על מנת לאפשר לשוק זמן להיערך לשינוי זה, הוחלט בישראל על תקופת ביניים בה ניתן לייבא ולשווק מוצרים גם על פי הרגולציה האירופית וגם על פי הרגולציה הישראלית.

יש לשים לב כי בחנויות ניתן למצוא כיום גם תוויות דירוג אנרגיה אירופיות וגם תוויות דירוג אנרגיה ישראליות. כך שלעיתים, אותו מוצר יכול להיות בעל שתי תוויות שונות.

לרוב, דירוג האנרגיה האירופי מחמיר יותר מהישראלי ולכן, אותו מוצר חשמל יכול לקבל דירוג ארגיה נמוך יותר בתווית דירוג האנרגיה האירופית לעומת תווית דירוג האנרגיה הישראלית.

 

חנויות שופינג מוצרי חשמל משרד האנרגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד