כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עושה שרירים

הועדה אישרה את התייקרות הלחם- השר ברקת מתנגד

ועדת הפיקוח על המחירים אישרה את העלאת מחיר הלחם ב- 5% | שר הכלכלה ⁦ברקת‬⁩ מסרב לחתום על הצו. במידה ולא יגיעו להסכמות יתקיים דיון בבג"ץ | דיווחים על כך שהשר מתכנן להציג תכנית כלכלית בשבועות הקרובים

הועדה אישרה את התייקרות הלחם- השר ברקת מתנגד
לחם. אילוסטרציה צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90

ועדת הפיקוח על המחירים בראשות משרד האוצר, אישרה היום (ראשון) את העלאת מחיר הלחם בפיקוח בשיעור של 5%, זאת לאחר בקשתן של המאפיות.

עם זאת שר הכלכלה ⁦‪ניר ברקת‬⁩ הודיע כי הוא מסרב לחתום על הצו המאפשר את התייקרות המחירים. משמעות אי החתימה של השר היא שבמידה ואכן לא יושג מתווה שיוסכם על שני הצדדים, הדיון בנושא יגיע לבג"צ. ברקע הדברים התקיימה היום ארוחת ערב בביתו של ברקת בה השתתפו השרים אורית סטרוק, עמיחי שיקלי ועידית סילמן. כאשר במוקד הארוחה היתה תכנית כלכלית ששר הכלכלה ברקת מתעתד להשיק בשבועות הקרובים.

כזכור, לפני כשבוע המאפיות הגדולות הגישו בקשה להעלאת מחירי הלחם המפוקח ב-5.2%. הבקשה הגיעה במקביל לעתירה שמנהלות המאפיות נגד המדינה בבג"ץ לאחר שלא אושרה ההעלאה הקודמת אותה דרשו. הפעם לטענת המאפיות, הסיבה להתייקרות היא עלייה במחיר חומרי הגלם ובעלות העסקת העובדים.

שר הכלכלה ניר ברקת אומר בתגובה שנכון לעכשיו הוא לא רואה שהבקשה מוצדקת - ולכן מסרב להעלות את המחיר. בשבוע הבא ועדת המחירים, שקובעת את מחירי המוצרים המפוקחים, אמורה לדון בבקשה.

מחירי המזון בג"ץ ניר ברקת מחיר הלחם העלאת מחירים עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד