כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"עם ישראל חי"

יו"ר הכנסת פתח את ביקורו בבית הכנסת הגדול

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בבית הכנסת הגדול של רומא: "פעולות הטרור ומתקפות האנטישמיות החדשה המכוונות כנגד מדינת ישראל וערכיה לא יצלחו - עם ישראל חי"

יו"ר הכנסת פתח את ביקורו בבית הכנסת הגדול
יו"ר הכנסת אוחנה באיטליה צילום: באדיבות המצלם

את ביקורו המדיני באיטליה, פתח היום (ראשון) יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, בסיור בבית הכנסת הגדול ברומא וברובע היהודי שם התקבל בהתרגשות רבה עת נועד עם ראשי הקהילה היהודית במדינה.

"בחרתי לפתוח את ביקורי הרשמי ברומא בבית הכנסת המרשים והעתיק הזה, מתוך רצון לבטא מחוייבות לערכים ולמסורת המייחדים אותנו כעם ומאחדים אותנו בכל מקום בו נהיה בעולם - ברומא כמו בירושלים", אמר אוחנה.

יו״ר הכנסת אוחנה הדגיש בפני מארחיו, ראשי הקהילה היהודית, כי הוא מודע לאתגרים הרבים עמם מתמודדים בימים אלו ארגונים וקהילות יהודיות בתפוצות, בדגש על אלו המפגינות את אהדתן, מחויבותן והזדהותן עם מדינת ישראל באופן גלוי ומשמעותי.

יו״ר הכנסת אוחנה אמר במקום: "אין ספק כי אנו עדים לעליית שלב משמעותית בנסיונות לפגוע במדינת ישראל, מדינתו היחידה של העם היהודי, בין אם ע״י פעולות טרור ישירות המונחות ע״י המשטר האירני וגרורותיו ובין אם באמצעות מתקפות פרועות אשר זכו לכינוי ״האנטישמיות החדשה״, המאורגנות כנגד גופים ופעילים ציוניים בתפוצות. פעולות הטרור ומתקפות האנטישמיות החדשה המכוונת כנגד מדינת ישראל וערכיה לא יצלחו - עם ישראל חי״.

יו"ר הכנסת מול ארון הקודש.

שיאו של הביקור בבית הכנסת נרשם עם פגישתו של יו״ר הכנסת אמיר אוחנה את בני משפחת גיא-טאשה. משפחתו של התינוק סטפאנו גיא-טאשה ז״ל, אשר נרצח בעודו בן שנתיים בלבד, בפיגוע טרור אכזרי שבוצע במקום לפני כ-40 שנים, ע״י חוליית מחבלים פלשתינית שפתחה באש על מתפללי בית הכנסת עם סיום תפילת חג שמחת תורה.

יו״ר הכנסת אשר התייחד עם בני משפחת גיא-טאשה בציון מיוחד אשר מוצב בחצר בית הכנסת להנצחת האירוע הכואב אמר כי: ״גם בחלוף השנים, הפצע עדיין פתוח ומדמם. גם עבור הקהילה שנותרה עם שאלות ותהיות לא פתורות נוכח המקרה הנורא ולבטח עבורכם ההורים אשר חיים וכואבים את השאלה הבלתי נמנעת מה היה קורה אילו״.

בהמשך, סייר יו״ר הכנסת במוזיאון השואה של רומא וכן במוזיאון היהודי -שם סקר תערוכה שנוצרה לרגל ציון 75 שנות עצמאות למדינת ישראל ובה אוסף יצירות יחודי אותם ביצעו אומנים איטלקים ידועי שם עם הקמתה של מדינת ישראל.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה צפוי להמשיך את ביקורו המדיני ברומא ולקיים ביומיים הקרובים מפגשים עם צמרת בכירי הממשל האיטלקי לצד השתתפות בשורת טקסים ואירועים לציון 75 שנים לעצמאות ישראל ו-75 שנים לדמוקרטיה האיטלקית.

רומא איטליה אמיר אוחנה יו''ר הכנסת בית הכנסת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!