ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המרגלים של פוטין מגייסים מתאגרפים וחוליגנים במולדובה

כוחות הביטחון של מולדובה פועלים לסכל כוחות פרו-רוסים במדינה, כאשר הפגנות המוניות נגד המשלה בתמיכת הקרמלין צפויות להתקיים במדינה. המודיעין חשף את סוגי האנשים שקבוצות פרו פוטין ניסו לגייס כדי לגרום להפרעות, שכללו מתאגרפים וחוליגנים

המרגלים של פוטין מגייסים מתאגרפים וחוליגנים במולדובה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

כוחות פרו-רוסים מתכננים לגרום להפרעה המונית ולמהומות בבירת מולדובה, קישינב, כך מדווח האקספרס הבריטי. ההפגנות אמורות להתקיים על ידי נשיא מפלגה אנטי מערבית, אילן שור, שגם מחזיק באזרחות ישראלית, ונתמך על ידי הקרמלין. שור נמלט ממולדובה לאחר שהואשם בגניבת מיליארד דולר והוא קיבל 15 שנות מאסר, אך שור נמצא בישראל.

אנדריאן צ'פטונאר, חבר פרלמנט ממפלגת השלטון, טען כי שור קרא לאזרחי מולדובה "לקום ולהפיל את הממשלה" שור לכאורה שילם הרבה כסף לחברות פרסום לפרסם מודעות נגד הממשלה. לדבריו, סוכנויות הביטחון והמעקב של המדינה שמרו עין פקוחה על פעילותם של כוחות פרו-רוסים כאלה לאחר שגילו שקבוצות של גברים אומנו להסית לאלימות נגד הממשלה בטורקיה ובטרנסניסטריה, מובלעת בתוך מולדובה.

המודיעין חשף את סוגי האנשים שקבוצות פרו פוטין ניסו לגייס כדי לגרום להפרעות, שכללו מתאגרפים וחוליגנים. לדבריו, קבוצות היעד מורכבות בעיקר מגברים צעירים שרוצים להרוויח כסף מהיר וקל.

הוא אמר לעיתון הבריטי: "אנחנו מבינים שהכוחות הפרו-רוסים מתנהגים כאילו אין להם מה להפסיד. אז, קרוב לוודאי, הם לא יפסיקו עד שיעשו זאת. הם לא יפסיקו עד שכל צעיר שעבר הכשרה ליזום אלימות ומקבל כסף כדי להתערב בפעילויות מסוג זה".

על פי ההערכות, המפגינים בשנה האחרונה נגד הממשלה קיבלו מזומן על ידי שור ומפלגתו. רבים מהם שצריכים לנסוע מחוץ לקישינב מקבלים תחבורה חינם לעיר על ידי המפלגה.

בשנת 2019, שור ברח ממולדובה לישראל לאחר שהואשם בגניבת מיליארד דולר מהבנקים של מולדובה לפני 10 שנים. הוא נידון שלא בפניו ל-15 שנות מאסר באפריל האחרון.

מלחמת אוקראינה רוסיה מולדובה מתאגרף הפגנות אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד