כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האמא הגנה על בנה

המשטרה חוקרת: הרוצח בקניון בטקסס היה נאצי?

חוקרים מצאו כיתוב על חזהו של היורה בקניון בטקסס ביום שבת שכתוב עליו "RWDS", ראשי תיבות של ארגון ימין קיצוני. למרות שעדיין יש הרבה ראיות לנתח והרשויות עדיין לא הגיעו לאף מסקנה, החוקרים מתייחסים לירי כפשע שנאה אפשרי

המשטרה חוקרת: הרוצח בקניון בטקסס היה נאצי?
משטרת טקסס צילום: צילום מסך

משטרת טקסס חוקרת האם החמוש בן ה-33 שפתח ביום שבת באש בקניון בפרבר של דאלאס, והרג לפחות שמונה בני אדם, היה חלק מקבוצת לאמונות עליונות לבנה או ניאו-נאצית, מה שבעצם היה מניע אפשרי לפיגוע, כך אמרו חוקרים לעיתון 'וושינגטון פוסט'.

היורה מאוריסיו גרסיה, תושב מקומי, שחוסל על ידי שוטר, החזיק עליו כלי נשק רבים כולל חמישה אקדחים נוספים שנמצאו במכוניתו בקרבת מקום, הרשויות לא פרסמו מניע, אבל כיתוב על החזה שלו עם האותיות "RWDS", ראשי תיבות המייצגים את Right Wing Death Squad, הביא לחקירה האם הוא היה חלק מארגון ימני קיצוני הפופולרי בקרב ניאו-נאצים ובעלי עליונות לבנים.

למרות שעדיין יש הרבה ראיות לנתח והרשויות עדיין לא הגיעו לשום מסקנות, החוקרים מתמקדים לירי כפשע שנאה אפשרי.

עדי ראייה אמרו שהאפוד הקרבי של היורה היה עמוס בתחמושת, מה שמצביע על כמות הרציחות שהוא קיווה לחולל בקניון. היורה גם פצע לפחות שבעה אנשים. שוטר שהיה במקרה בקניון ירה בו למוות בסביבות השעה 15:30 ביום שבת, כך אמר מפקד המשטרה בריאן הארווי ביום שבת. הרשויות מאמינות כי החמוש פעל לבדו וכי לא היו איומים נוספים, אמר הארווי.

לפחות אחד מהקורבנות היה ילד, כך לפי דיווחים של גורמים רשמיים ועדים. בין ההרוגים היה אדם לבוש במדי אבטחה, על פי מספר עדים, אך לא ברור אם השומר היה בתפקיד באותה עת. עד ראיה תיאר שמצא ילד בחיים מתחת לגופה של אמו, שמתה כשהיא מגנה עליו.

 

ירי טקסס נאצים ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד