כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אין פערים"

שנתיים לאסון מירון: נחשפות הקלטות הבכירים שעות לפני

עם ישראל יתאבל במהלך ל"ג בעומר על מותם הטראגי של 45 קורבנות אסון מירון, ושעות קודם לכן נחשפות הקלטות חדשות של בכירים, ביניהם השר לבט"פ, המפכ"ל ואנשי ארגוני ההצלה, שהשתתפו בהערכת מצב בבוקר האסון. הקלטות השיחה שנחשפו ממחישות את שאננות הבכירים

שנתיים לאסון מירון: נחשפות הקלטות הבכירים שעות לפני
אסון מירון תשפ"א צילום: ישי ירושלמי

שנתיים אחרי אסון מירון - האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, והמחדלים שהובילו לטרגדיה הולכים ומתבררים. יום לפני ההילולה השנתית, הקלטה שחשף משה שטיינמץ ב'כאן 11' ממחישה את שאננות היתר של כל הגורמים הבכירים.

בבוקר ההילולה בשנת 2021, שעות ספורות לפני תחילת האירוע, התקיימה הערכת מצב אצל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בהשתתפות צמרת המשטרה וגורמי ביטחון והצלה שונים, ביניהם גם המפכ"ל קובי שבתאי. הבכירים נשמעו סמוכים ובטוחים שהכל תקין וכולם חוזרים על צמד המילים "אין פערים".

"ל"ג בעומר", נשמע בהקלטה תת ניצב שמעון נחמני, ראש חטיבת המבצעים במשטרה, "אנחנו למעשה בהיערכות כבר מאתמול - היערכות רחבה. היום האירוע יהיה בשיאו, המחוז ואגף התנועה סיימו את כלל הערכות. אנחנו ללא פערים בהיערכות". הקצין הבכיר ממשיך: "אנחנו מתואמים עם כלל הגופים, עם מד"א, כבאות והצלה וגם עם צה"ל וגם עם משרד הדתות. אנחנו ללא פערים. אפשר לומר את זה גם לשבחם של כלל הארגונים השותפים במאמץ".

המפכ"ל: מקווה שנעבור את זה בשלום

השר אוחנה ממקד את הדיון במה שעומד במרכז ההיערכות השנה ובמוקד החששות - הצפי לשיא במספר המשתתפים. "מירון, כמובן אירוע שהמשטרה יודעת לקיים מדי שנה אבל השנה צפוי להיות גדול", אומר השר ומדגיש, "כי בדרך כלל, בגלל שאחרי שנת הקורונה שבה לא היה אירוע בסדר גודל כזה ולאור העובדה שמדובר בלילה אחד ולא בשני לילות, אז הצפי הוא שמספר המשתתפים יהיה גדול מאוד. המפכ"ל ואני כמובן נהיה שם הערב. כבר קיימנו שיחות, הערכות מצב, אישור תוכניות לכל הדרגים".

בדיון המקדים, מבטיח גם ראש אגף מבצעים, ניצב אמנון אלקלעי, מוכנות לתרחיש של אירוע רב-נפגעים: "לגבי שאר הדברים, במירון זה כמובן המוכנות המבצעית בדגש שחלילה, שלא יהיה אירוע רב נפגעים, במידה ויהיה שנוכל לתת לזה מענה".

גם נציג מד"א מבטיח תיאום מלא, כשצירוף המלים "אין פערים" חוזר על עצמו שוב ושוב: "ל"ג בעומר, אז הוצאו הנחיות כולל פקודת היערכות למירון, אנחנו נמצאים כבר מתואמים עם משטרת ישראל וצה"ל ושאר הגורמים וערוכים ללא פערים".

שעות ספורות לפני האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, המפכ"ל עוד מאחל שהאירוע הזה יעבור בשלום: "מאחל לכולנו בהצלחה, אחרי הסיכומים האחרונים מעניין אותנו להריץ את האירוע... מאחל לכולנו שנעבור אותו בשלום".

אסון מירון תשפ"א אמיר אוחנה קובי שבתאי הקלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד