כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שחזר תחת אבטחה

הרצח שמזעזע את המדינה: כך תכנן החשוד לשבש החקירה

החשוד ברצח הצעיר הערבי בגלבוע, דניס מוקין, חזר לזירה שעות אחר כך ושחזר את המעשה תחת אבטחה. מלבד הרצח הוא חשוד גם בשיבוש הליכי משפט | בני משפחת הנרצח התפרעו באולם בית המשפט והוצאו בכוח מהאולם 

הרצח שמזעזע את המדינה: כך תכנן החשוד לשבש החקירה
דיון בהארכת מעצר דניס מוקין צילום: פאדי אמון, פלאש 90

הרצח שמזעזע את המדינה: דניס מוקין בן ה-32, תושב היישוב גן נר, החשוד ברצח דיאר עומרי במהלך קטטה על הכביש בגלבוע, שיחזר את המעשה תחת אבטחה. ב'כאן 11' פורסם כי מלבד הרצח הוא חשוד גם בשיבוש הליכי משפט, ועל פי החשד לאחר הירי הוא הביא למקום האירוע את אחותו וביקש ממנה לספר לשוטרים שהיא זאת שנהגה ברכב.

חוקר המשטרה בדיון הגיב שזה לא מה שמתועד בסרטון מהאירוע. עם זאת, לא שלל את הטענה שיתכן שהחשוד פעל לשם הגנה עצמית. סנגורו של מוקין המשיך: "הוא טוען שלאחר שרב עם המנוח הוא רץ לכיוון הרכב וחשש שיוציא משהו ויתקוף אותו". חוקר המשטרה הגיב כי "ממה שנראה בסרטון זה הרבה יותר רע ממה שטוען החשוד. משתדל לא להשתמש במילים אחרות - מבחינתו זה לא נראה טוב".

בני משפחתו של דיאר צעקו לעבר מוקין: "תוריד את הראש, רצחת ילד קטן" ובנוסף התפרצו כמה מבני משפחתו של הנרצח לעבר החשוד. מוקין מסר את גרסתו בדיון ואמר שחש שהיה מאוים וירה באוויר. בני משפחת הנרצח שהתפרעו הוצאו על ידי מאבטחי בית המשפט.

אחד מבני המשפחה שהוצא. צילום: פאדי אמון, פלאש 90.

הרקע לאירוע שהוביל על פי החשד לרצח הוא בריונות בכביש. מהחקירה עלה שהחשוד ברצח המתין למשטרה במקום, מסר את האקדח לשוטרים והודה שירה בדיאר. לאחר האירוע, החלו הפרות סדר בכניסה לגן נר. תושבים בכפר סנדלה הגיעו ליישוב הסמוך ויידו אבנים, ושוטרים שהגיעו למקום פיזרו את ההתפרעויות.

המונים השתתפו בהלווייתו של דיאר עומרי בכפר סנדלה, וחלקם קראו קריאות נקם: "ברוח ודם נפדה אותך שאהיד" ו"דמך לא ילך לשווא". מעצרו של החשוד, דניס מוקין, הוארך בשמונה ימים.

חמאס מנצל את התקרית כדי לייצר את האסטרטגיה שלו של חיבור בין הזירות, על אף שמדובר באירוע פלילי, כדי לעורר מהומות בקרב ערביי ישראל. איך ארגון הטרור פועל? כבר בהודעה אמש, חמאס מסגר את הנרצח כ"שאהיד", ובמקביל הוא קרא לפעולות נקם. השיא - היום בצהריים, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי פרסמה תיעוד, שבו טענה שביצעה ירי לעבר היישוב גן נר, ממנו מגיע החשוד.

שיבוש הליכי חקירה רצח גלבוע אלימות בכביש בריונות בכביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד