י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפרופסור מזהיר משאננות

הקורונה כבר לא חירום? "סביר שתהיה מגיפה חמורה יותר"

אחרי שארגון הבריאות העולמי הכריז כי הקורונה כבר אינה מצב חירום, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ' חגי לוין מזהיר: "הקורונה לא נעלמה"

הקורונה כבר לא חירום? "סביר שתהיה מגיפה חמורה יותר"
בית החולים סורוקה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שוחח עם ענת דוידוב ברדיו 103fm והתייחס להודעה על הורדת מצב החירום הבינלאומי בכל הנוגע למגפת הקורונה. האם היא באמת כבר לא מאיימת על חיינו? מה הסיכוי שהיא תחזור? ובעיקר, האם רצוי לקבל חיסון שנתי?

לדבריו, "לפי ארגון הבריאות הלאומי עברנו שלב, אנחנו כבר לא מצב חירום בינלאומי, אבל אני רוצה להזכיר שגם מבחינת האיידס אנחנו כבר לא במצב חירום בינלאומי ומדובר עדיין במחלה מדבקת ומסוכנת שרבים מתים ממנה. כל גם הקורונה, היא לא נעלמה - היא ממשיכה להיות אחת משורת המחלות שמאיימות עלינו ושיכולה להדביק ולהרוג אנשים ושניתן למנוע אותה במידה מסוימת. לכן, מי שחולה בקורונה בהחלט ראוי שיישאר בבידוד ולא ידביק אחרים. כלומר, לא רק במצב חירום, אלא גם בשגרה צריך לשמור על הבריאות. עניין פה הוא לא לעשות רק פעולות ספציפיות לקורונה, אלא כן לשנות את האופן שבו אנו חיים לבטוח ובריא יותר".

בהמשך, עוד טען כי "היינו צריכים להקים יחידות בריאות בכל הרשויות המקומיות כפי שיש במקומות אחרים בעולם, כדי שהן יהיו מוכנות גם בחירום וגם בשגרה. לצערי, הדברים שבהם היינו צריכים להשקיע, לא רק שלא התקדמנו, אלא חזרנו אפילו אחורה. עם זאת, נכון שאנחנו צריכים להשתחרר מהפחד העצום שהיה לנו מהקורונה, כי זאת עוד מחלה כמו כל האחרות. לא צריך לשים פוקוס רק עליה. יש לנו חסינות טובה, החיסונים נתנו לנו שכבת הגנה נוספת, אז גם אם תגיע עכשיו מוטציה חדשה - הסיכוי שהיא תצליח לגרום למגפה עולמית קשה, הוא קיים אך קטן".

על האפשרות למתן חיסון שנתי, אמר: "אני מציע בחברת פייזר יציע דבר כזה, אבל אני חושב שאנחנו הרופאים נצטרך לעשות הערכת סיכונים ועל פי זה להמליץ. אני לא קונה חתול בשק, אני ממש לא בטוח עדיין". לסיכום, ציין: "אנחנו חיים בעולם שבו הסיכון למגפות רק עולה בגלל הגלובליזציה. אני חושב שבעשור הקרוב בימי חיינו בהחלט סביר שתהיה מגיפה חמורה יותר מהקורונה, לכן אנחנו צריכים להיערך לכך".

קורונה פרופ' חגי לוין ארגון הבריאות העולמי רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד