י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פוטין: "יהודי רוסיה הצטיינו בשכנות טובה"

נשיא רוסיה וולדימיר פוטין: "מעומק לבי אני מאחל ליהודי רוסיה, שתהיה להם שנה טובה ומאושרת, בריאות וכל טוב"

פוטין עם הרב לאזאר. צילום: ארכיון
פוטין עם הרב לאזאר. צילום: ארכיון

ערב ראש השנה תששע"ה, שיגר היום (ד) בצהריים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, את אגרת הברכה המסורתית מזה מספר שנים ליהודי רוסיה, לכבוד השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

הנשיא שלח את אגרתו לרבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, כפי שגם שלחו מוקדם יותר ראש ממשלת רוסיה דימיטרי מדבדב, ראש עיריית מוסקבה מר סוביאנין, כמו גם אגרות ברכה רבות ממושלי מחוזות ברוסיה, ראשי ערים, חברי הפרלמנט ואישי ציבור נוספים.

ברכתו של הנשיא פוטין גם פורסמה בכלי התקשורת ברוסיה, והיא תוקרא באירוע פתיחת השנה, שיתקיים בע"ה בסמוך לכניסת החג, בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", שהוכן מבעוד מועד לקליטת אלפי המתפללים בשני ימי החג.

כמו-כן, כל בתי הכנסת הפזורים במוסקבה, הוכנו להמוני המתפללים הצפויים להגיע לתפילות, לשיעורי התורה ולסעודות החג.

"אני מברך אתכם לרגל ראש השנה היהודי. זהו חג עתיק יומין ונערץ במיוחד על ידי היהודים בכל העולם", פותח פוטין את מכתבו. "הוא מסמל טוהר מידות רוחני והתקדמות עצמית, קיום מצוות והערכה של מסורת דתית, המבוססת על אהבת בריות, צדקה ועזרה לנזקקים.

"יהודי רוסיה הצטיינו תמיד בחתירה לשלום ובסובלנות לבני עמים ודתות אחרים, בהקפדה על הערכים החשובים והנשגבים, כגון שכנות טובה, אמון והבנה הדדית.

"אני בטוח שהקהילה היהודית תמשיך לתרום תרומה משמעותית לחיזוק ההסכמה בין עמים שונים ודתות שונות ברוסיה, להעמקת הידידות עתיקת הימים של העם. מעומק לבי אני מאחל ליהודי רוסיה, שתהיה להם שנה טובה ומאושרת, בריאות וכל טוב".

על החתום: ולדימיר פוטין.
רוסיה פוטין הרב לאזאר שנה טובה בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד