ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המגמה בסקרים

אמנון אברמוביץ' על הזינוק של גנץ: "הניצולים שוחים אל ספינת ההצלה"

הפרשן אמנון אברמוביץ' מסביר כי העובדה שגנץ ממריא בסקרים אינה נובעת משינוי בעמדותיו אלא מכך ש"הניצולים" מהספינה הטובעת של הליכוד מוצאים בו קרש הצלה. "הספינה של יאיר לפיד ויש עתיד נמצאת כמה קואורדינטות שמאלה"

אמנון אברמוביץ' על הזינוק של גנץ: "הניצולים שוחים אל ספינת ההצלה"
אמנון אברמוביץ צילום: צילומסך ערוץ 12

הפרשן אמנון אברמוביץ' מסביר את נסיקתו המטאורית של בני גנץ בחודשים האחרונים כשסקרים שמתפרסמים מעניקים למפלגתו כ-30 מנדטים והופכים אותה למפלגה המובילה בישראל ואת גנץ עצמו למועמד ריאלי לראשות הממשלה. אברמוביץ' טוען כי הציבור שנוהר למחנה הממלכתי הוא כזה שנמלט "מהספינה הטובעת" של הליכוד והמפלגה הקרובה ביותר שהוא מוצא היא של גנץ, לאור העובדה שלפיד נמצא שמאלה ממנו.

"בני גנץ לא השתנה מהבחירות האחרונות וגם לא מפלגתו", הוא מסביר. "מה שקורה כאן זה שספינת הליכוד מטביעה את עצמה והניצולים שוחים אל ספינת ההצלה הכי הקרובה למרכז ימין וזה המחנה הממלכתי וגנץ".

לדבריו "תוסיף לזה את אישיותו את הביוגרפיה שלו ואת העובדה שמפלגתו היא מרכז-ימין עם גדעון סער, חילי טרופר ומתן כהנא".

אברמוביץ מסביר את הצניחה של יש עתיד ולפיד: "הספינה של יאיר לפיד ויש עתיד נמצאת כמה קואורדינטות שמאלה ולכן הניצולים הללו לא שוחים אליה".

על פי סקר חדשות 12 שפורסם אמש, המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ ממשיכה במגמה מהשבועות האחרונים והיא המפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים. מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מאבדת שמונה מנדטים ממה שהיא מחזיקה כעת בכנסת ועומדת על 24 בלבד.

גם יש עתיד, מפלגתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד ממשיכה במגמת ההיחלשות ועומדת על 18 מנדטים בלבד. הציונות הדתית מקבלת 11 מנדטים ואחריה ש"ס עם 10 עשרה מנדטים.

מפלגת יהדות התורה זוכה על פי הסקר ב-7 מנדטים, ישראל ביתנו 6 מנדטים, חד"ש תע"ל 5 מנדטים, מרצ 5 מנדטים ומפלגת רע"מ עם 5 מנדטים. מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה (2.5%).

 

אמנון אברמוביץ' בני גנץ המחנה הממלכתי יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד