כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נואשים לעזרה

הרופא החסידי נפטר ומשפחתו נקלעה לתסבוכת מחרידה

הרב יצחק רוזנברג, רופא חסידי מארה"ב, נדבק בנגיף הקורונה ונפטר אחרי אשפוז של חצי שנה • משפחתו שעלתה ארצה מארה"ב זמן קצר לפני שחלה, נותרה חסרת כל  והגיעו לטבריה כשהם במצב מזעזע • עכשיו הבת מתחתנת, והם נואשים לעזרה

הרופא החסידי נפטר ומשפחתו נקלעה לתסבוכת מחרידה
הרב רוזנברג זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

כשלהבות האש כילו את הבית שלהם בארה"ב, הם לא ידעו איזו תקופה קשה הם עומדים לעבור. המשפחה יצאה בלי פגע בגוף ובנפש, אבל הרכוש נשרך כליל. לא נשארה להם אפילו מברשת שיער לפליטה, או זוג נעלי בית.
הם היטלטלו בין כמה פתרונות זמניים בארה"ב, ואז קיבלו החלטה אמיצה וגורלית: אם אנחנו ממילא צריכים לשקם את החיים שלנו מחדש, נעשה את זה בארץ הקודש!

וכך יצאה המשפחה לאתגר ענק, הם עשו עלייה לארץ הקודש, והאב ר' יצחק חיפש עבודה בתחום הרפואה, אלא שאז התברר לו שהוא צריך לעבור קורס הכשרה ולהיבחן שוב, כדי לקבל אישור לשמש כרופא בישראל, משום שהאישור שניתן לו בארה"ב אינו תקף בארץ עד לביצוע השלמות מסוימות הנדרשות על ידי משרד הבריאות.

הוא לא נבהל, פנה להתחיל להירשם לקורס המתאים, אבל אז הוא נדבק בנגיף הקורונה שהשתולל אז ברחבי העולם, וכעבור ימים אחדים הורדם והונשם.

לחצו כאן ועזרו למשפחה שנמצאת במצב של קריסה>>>

חצי שנה נאבקו הרופאים על חייו של הרופא החרדי, חצי שנה שבה המשפחה היתה תלויה בין שמיים וארץ, חצי שנה שהסתיימה במפח נפש כואב במיוחד.

היא הפכה לאלמנה, ילדיה הפכו ליתומים, והם בכלל לא יודעים את השפה ולא מצליחים להסתדר בארץ.

הם עברו דירה לעיר אחרת, ולאחר מכן פעם נוספת, ועוד פעם, עד שהגיעו לטבריה.

בכל אותו הזמן הילדים לא שובצו במוסדות לימוד, כי לא היה מי שיטפל בזה. הם לא קיבלועזרה וסיוע, כי אף אחד לא הכיר אותם. כך הם הלכו ושקעו בעוני מחפיר, עד כדי חרפת רעב של ממש!


בשבועות האחרונים הבחינו בהם בטבריה, שמו לב למצוקה והתחילו לעזור להם. אחת הבנות התארסה ועומדת להתחתן, וכעת נדרשים אנשי הצדקה בעיר להשיג את הוצאות החתונה של הכלה, וגם לחלץ את האם והילדים מהעוני החמור.

אנשי הצדקה אומרים בפה מלא כי מדובר באחד המקרים הקשים ביותר שהיו כאן בארץ בתקופה האחרונה, ואין מנוס, אלא להתגייס לעזרתם ולהשתדל לסייע כל אחד יותר מכפי יכולתו: "יש כאן ילדים שפשוט רעבים ללחם, הם זקוקים לעזרה דחופה מאוד, הבית שלהם פשוט איבד את הצפון, הם הפכו בתוך זמן קצר למשפחה של מצוקה קשה, כי הם בדיוק עברו דירה, והתמודדו עם אשפוז ארוך מאוד ולאחר מכן פטירה מצערת של ראש המשפחה.
"חייבים לעזור להם. אין לנו ברירה אחרת", הם מסכמים בכאב גדול.

לחצו כאן ועזרו למשפחה שנמצאת במצב של קריסה>>>

 

קופת העיר רופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד