ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"תשרפו בגיהינום"

אחרי שאיים לסגת מהחזית: פריגוז'ין טוען שדרישותיו נענו

ראש 'קבוצת וגנר' איים בסייסוג מבחמוט אם לא יקבל תוספת תחמושת. אתמול הוא טען כי האיום עשה את שלו והוא קיבל את התחמושת והציוד שדרש

אחרי שאיים לסגת מהחזית: פריגוז'ין טוען שדרישותיו נענו
מפקד כוח וגנר מוקף בלוחמיו צילום: צילום מסך

אחרי שהשמיעו איומים שהלכו והחריפו במהלך החודשים האחרונים, ראש קבוצת 'וגנר' יבגני פריגוז'ין, הודיע בסוף השבוע על כוונתו להסיג את כל אנשיו מחזית הלחימה בבחמוט, ולמסור את השליטה על האזורים הללו, לידי הצבא הרוסי. "אנחנו צריכים לסגת, אנחנו צריכים זמן כדי ללקק את הפצעים שלנו", הודה.

אתמול (ראשון) פרסם הודעה נוספת, בה מסר כי הוא קיבל אספקה משמעותית של תחמושת לאנשיו, בעקבות האיומים שפיזר. על פניו נראה כי מדובר בהצהרה לפיה הוא חוזר בו מהודעתו הקודמת, ואינו מתכוון להסיג את חייליו מהעיר. פריגוז'ין טוען כי 95 אחוז מההישג של רוסיה בבחמוט, נזקף לזכות אנשיו שהקריבו את חייהם למען השגת היעד שנקבע על ידי הפיקוד העליון – כיבוש העיר בכל מחיר מידי האוקראינים.

פריגוז'ין, שבתחילת המלחמה נחשב לגיבור לאומי והיה אחד האנשים המאיימים ביותר, ספג בחודשים האחרונים מכות קשות במיוחד, לאחר שצבא רוסיה החל 'לייבש' אותו, ולקצוב את כמות התחמושת המסופקת לאנשיו. בפוסטים שלו האשים פריג'וזין את בכירי הקצונה הרוסית במעשה של בגידה בארצם, משום שלטענתו הם שולחים חיילים לא מאומנים לחזית, בלי לתת להם אפילו נשק שבאמצעותו יוכלו להגן על עצמם.

הוא בעיקר כועס על כך שצבא רוסיה לא מספק נשק עבור שכירי החרב שלו, מה שעולה לו במחיר דמים גבוה. את ההודעה האמורה פרסם פריג'וזין כשהוא מטייל בין שכירי החרב שנהרגו ביום שישי בקרבות בבחמוט, הוא מצביע עליהם וטוען שהאחריות על מותם מוטלת על כתפיהם של מפקד צבא רוסיה ואלרי גרסימוב, ושר ההגנה סרגיי שויגוי: "אתם מספקים לי 30 אחוז מהנשק שאנחנו צריכים, אם הייתם מספקים את הנשק, רק חמישית מהם היו נהרגים".

הוא הוסיף וציין את העשירי במאי, יום רביעי הקרוב, כתאריך שבו הוא מתכוון להסיג את חייליו מבחמוט. "אין לנו נשק להילחם", אמר, והסביר שהשליטה על האזורים שכבשו אנשי 'וגנר', תועבר לידי צבא רוסיה, לא לפני שקילל וגידף את הרמטכ"ל ושר ההגנה של רוסיה, הבטיח שהם ישרפו בגיהינום, וקינח בעלבון צורב. "האנשים האלו", אמר על ההרוגים ששכבו לצדו, "התנדבו להילחם כדי שאתם תוכלו להשתעשע במשרדים שלכם כמו חתולים שמנים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד