י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יום אבל לאומי

שיטפונות עזים במדינת הענק גרמו למאות אבדות

למעלה מ-400 הרוגים בעקבות שיטפונות עזים שפקדו את קונגו | הרשויות דיווחו על 167 נעדרים | האסון בעקבות הגשמים העזים שפקדו את המדינה וגרמו לנהרות לעלות על גדותיהם במחוז דרום קיבו

שיטפונות עזים במדינת הענק גרמו למאות אבדות
נתי שוחט פלאש90

מספר ההרוגים בעקבות שיטפונות ומפולות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו השבוע עלה ל-401 לפחות, כך לפי תיאו קאסי, מושל מחוז דרום קיבו במזרח המדינה שנמצאת במרכז באפריקה.

ביום שישי דווח על מותם של לפחות 176 בני אדם ורבים נוספים הוכרזו כנעדרים. במקביל עובדים מסוכנויות סיוע הומניטריות מצאו עשרות גופות. עוד 205 בני אדם נפצעו קשה בהצפות שנגרמו כשנהרות עלו על גדותיהם בעקבות גשמים עזים ביום חמישי, בעוד ש-167 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים.

קאסי אמר לרויטרס ביום שני כי מניין ההרוגים עומד כעת על 401. הנשיא פליקס טשיסקדי הכריז ביום שני על יום אבל לאומי וצוות שרים אמור לנסוע לאזור כדי לתאם סיוע הומניטרי.

עונת הגשמים הנוכחית, האופיינית לאזור דרום קיבו, צפויה להימשך עד סוף החודש. האסון במזרח קונגו התרחש יומיים לאחר ששיטפונות הרגו לפחות 131 בני אדם והרסו אלפי בתים במדינת רואנדה השכנה, השוכנת מעברו השני של אגם קיבו. 

בשבת הביע מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש את תנחומיו לקורבנות "השיטפונות הקטסטרופליים" בשתי המדינות. "זהו עוד המחשה להאצת שינויי האקלים והשפעתם הרת אסון על מדינות שלא עשו דבר כדי לגרום להתחממות הגלובלית", אמר במהלך ביקור בבורונדי.

מומחים אומרים שאירועי מזג אוויר קיצוניים מתרחשים בתדירות ובעוצמה מוגברת עקב שינויי אקלים. בחודש שעבר, מפולת סלעים שהידרדרו כתוצאה מגשם זלעפות הובילה למותם של 20 בני אדם בצפון קיו, מחוז השכן בדרום קיבו. הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מדינה עצומה בגודל של מערב אירופה, היא אחת המדינות העניות בעולם, רצופת סכסוכים במזרחה.

קונגו שטפונות אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד