י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024

שר הביטחון: "האשמות כוזבות וגזעניות"

ראש הממשלה ושר החוץ ימריאו למליאת האו"ם, בצל דבריו האנטישמיים של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי ״ישראל הכריזה על שנת רצח עם נגד הפלסטינים, ביצעה רצח עם מתוכנן בעזה ומתכננת נכבה נוספת״ • אקוניס: "נחשף פרצופו האמיתי של הרש"פ" • כבל: "אמירות שקריות ומקוממות"

אבו מאזן. צלם:פלאש90
אבו מאזן. צלם:פלאש90

דברי ההסתה של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שאמר באו"ם כי ״ישראל הכריזה על שנת רצח עם נגד הפלסטינים, ביצעה רצח עם מתוכנן בעזה ומתכננת נכבה נוספת״, גרמו לתגובות חריפות במערכת הפוליטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שייצא מחר בבוקר לביקור עבודה בארה"ב במסגרתו ינאם בפני העצרת הכללית של האו"ם, וייפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, הגיב: "אחרי נאום ההונאה של נשיא איראן, ונאום ההסתה של אבו-מאזן אומר את האמת של אזרחי ישראל מול כל העולם. בנאומי בפני עצרת האו"ם ובכל מפגשיי אייצג את אזרחי ישראל, ואהדוף בשמם את ההשמצות והשקרים שמוטחים כלפי המדינה שלנו".

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, אמר: "בנאומו בעצרת האו"ם מוכיח אבו מאזן בפעם המי יודע כמה: לא מדובר במנהיג החותר לשלום ולקידום חייהם של בני עמו, אלא באדם המפיץ שקרים ועסוק בהסתה וזריית דברי שטנה נגד מדינת ישראל. אבו מאזן הוא לא איש שלום, והוא אינו באמת מעוניין בהסכם עם ישראל, שמשמעו הכרה בבית הלאומי היהודי, שהרי כך לא מתבטא שוב ושוב אדם הטוען כי ברצונו להגיע לסיום הסכסוך.

"פעם אחר פעם ממשיך אבו מאזן להונות את הקהילה הבינלאומית, להטיח בישראל האשמות כוזבות וגזעניות ולקוות שלחץ, איומים ושקרים יפחידו אותנו ויגרמו לנו להתקפל. אין מולנו פרטנר להסכם שמהותו סוף הסכסוך וקץ התביעות, ולכן לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל. בכל מצב שהוא אנו אחראים לגורלנו ולביטחוננו, וכך יהיה גם בעתיד. ובפעם המי יודע כמה אנו נוכחים לדעת, כי כל דיון על גבולות מול אדם המפיץ שקרים כאבו מאזן, כזה שלא באמת השלים עם קיומנו כאן ועבורו כל ויתור ישראלי הוא עוד שלב בתוכנית השלבים הפלסטינית - כל דיון שכזה פשוט מנותק מהמציאות".

שר החוץ, אביגדור ליברמן אמר: ״דבריו של אבו-אזן היום בעצרת האו״ם מבהירים שוב ובצורה חדה כי אבו מאזן לא רוצה ולא יכול להיות שותף להסדר מדיני הגיוני. לא סתם חבר אבו-מאזן לממשלה משותפת עם החמאס, אבו-מאזן משלים את החמאס כשהוא עוסק בטרור מדיני ומעליל עלילות שווא על ישראל. כל עוד מכהן אבו-מאזן כיו״ר הרש״פ הוא יוביל להמשך הסכסוך. אבו-מאזן מוכיח בכל פעם מחדש כי הוא איננו איש שלום אלא ממשיכו של ערפאת בדרכים אחרות״.

גם שר החוץ ייצא הלילה לעצרת האו״ם בניו-יורק.

סגן השר אופיר אקוניס הצהיר: "נחשף פרצופו האמיתי של יו״ר הרש״פ. ברור שלא מדובר על פרטנר לשלום - אלא למי שאינו מחמיץ הזדמנות להפיץ את שקרי הפלשתינים ושנאת ישראל. נאומו מעורר שוב את זכרונם של ישראל רבים לחוסר בשלותם בשלום עם עם ישראל ולחשיפת רצונם האמיתי - מדינה במקום ישראל, ולא לצדה״.

השר ישראל כץ כתב בפייסבוק: "מוסלמים טובחים במאות אלפי מוסלמים ברחבי המזרח התיכון ואבו מאזן בנאומו באו״ם, מאשים את ישראל "ברצח עם". זהו שקר מוחלט ועלילת דם. כדאי להזכיר לו שאם לא העם שלנו ״העם שלו״ כבר מזמן היה רוצח אותו ואת דומיו".

יו״ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל מסר: "נאום אבו מאזן הוא טרור מדיני נגד ישראל. על הטרור הזה צריך להגיב לא רק בנאום באו"ם אלא גם בשטח. הגיע הזמן להפסיק את ההקפאה השקטה שהיא פרס לטרור המדיני, ולחזור לבנות בירושלים וביהודה ושומרון, כמו בכל שאר הארץ".

יו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה, ח"כ בוזי הרצוג, הגיב: "הדברים של אבו מאזן אמש מאכזבים אך אינם מפתיעים. נפגשתי עשרות פעמים עם אבו מאזן: הוא אינו ידיד ואינו פרטנר אוהד. אני מסתייג לחלוטין מדבריו, ישראל לא ביצעה רצח עם, אלא הגנה על אזרחיה מפני מתקפת טרור שלא הבחינה בין צבא לבין אזרחים.

"נוכח הדברים האלה קל לשכוח מהו האינטרס הישראלי, ולכן חשוב להזכיר: מוטב לישראל להתנהל מול הרשות בעזה ולא מול צבא החמאס; מוטב לישראל להמשיך את שיתוף הפעולה הביטחוני בגדה כפי שהוא מתקיים בשנים האחרונות; ומוטב לישראל לקחת חלק בעל השפעה בקואליציה הבינלאומית שנבנית בימים אלה במזרח התיכון. בפועל, נתניהו חזר למדיניות ה"שב ואל תעשה" שלו, כך שהאירועים מנהלים אותו, במקום שהוא ינהל את האירועים. נתניהו, בגיבוי בנט וליברמן, קופץ על כל הזדמנות כדי להגיד "אמרתי לכם", בלי להציג סדר יום שיביא לאיזור שקט וביטחון".

גם יו״ר סיעת העבודה, ח״כ איתן כבל, הגיב: ״אמירותיו של אבו מאזן הן שקריות ומקוממות. עדיף שלא היו נאמרות, והן ראויות לגינוי על ידי כל שוחר שלום אמיתי. גם אם יש לו צרכים פוליטיים פנימיים שמחייבים אותו לקרוץ לחמאס, אין שום הצדקה לאמירות כאלה ואף אדם בישראל השואף לשלום אמת אינו יכול לקבלן. זהו נאום מאכזב שמחזק את סרבני השלום ואין בו שום תקווה. אני מאוד מקווה שנתניהו לא יקפוץ עליו כעל כמוצא שלל רב, אלא יתחיל לאלתר - כפי שהבטיח מספר פעמים - בתהליך מדיני רציני שהוא הסיכוי היחיד להביא שקט לאזורנו״.

יו"ר מר"צ ח"כ זהבה גלאון הגיבה: "הדברים של אבו מאזן, המכוונים לזירה הבינלאומית, משקפים אבדן אמון מוחלט מצידם של הפלסטינים בנתניהו כפרטנר למו"מ לשלום. מה הפלא, הרי נתניהו הפגין במשך 5 שנים סרבנות מדינית, והמו"מ שהוא ניהל בחסות אמריקאית, היה מו"מ לשום מקום, שבמהלכו המשיכו בבנייה פראית בהתנחלויות. נתניהו רוצה גם עכשיו להמשיך במדיניות של "ניהול הסכסוך" במקום לעבור למדיניות של "פתרון הסכסוך". מרצ תומכת במאמצים הבינלאומיים של אבו מאזן להביא לסיום הכיבוש ולזכות בהכרה בינלאומית כמדינה חברה באו"ם, עוד לפני וכמסדרון להשגת שלום במו"מ דו-צדדי בין שווים".
רצח ישראל אבו מאזן ליברמן אום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד