כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עונש ברברי

שני גברים שהורשעו בחילול הקודש נתלו באיראן

איראן הוציאה היום להורג בתלייה שני גברים שהורשעו בחילול הקודש. כך מסרה מערכת המשפט במדינה. התביעה טענה כי השניים שרפו עותקים של הקוראן. משפחותיהם ופעילי זכויות אדם טוענים כי ההודאות הוצאו בכפייה

שני גברים שהורשעו בחילול הקודש נתלו באיראן
עונש מוות בתליה באיראן צילום: Iran international

שני איראנים שנעצרו בגין העלבת "ישויות דתיות" נתלו בכלא אראק שבמרכז איראן. המשטר יצא למסע הרג כדי להפחיד אנשים מפני הפגנות נוספות נגד המשטר.

מערכת המשפט האיראנית האשימה את יוסף מראד וסדרוללה פאזל זארה, שניהלו עשרות פלטפורמות מקוונות נגד דת האיסלאם, קידום אתאיזם ועלבונות נגד קדושים. סוכנות הידיעות של הרשות השופטת לא הודיעה מתי הוצאו השניים להורג.

התביעה טענה כי הם שרפו עותקים של הספר הקדוש של האיסלאם, הקוראן, והם הודו בחילול הקודש. אם כי משפחותיהם ופעילי זכויות אדם טענו כי ההודאות הוצאו בכפייה.

מראד, אב לשלושה, ופאזל זארה, נעצרו במאי 2020 באשמת חילול הקודש לאחר שהרשויות האשימו אותם יחד עם עוד חמישה אחרים החברים בערוץ טלגרם שכותרתו "ביקורת על אמונות טפלות ודתות". על פי הדיווחים חברי הקבוצה הביעו דעות על האיסלאם ועל הנביא מוחמד.

השניים הוחזקו בבידוד ונמנעו מהם ביקורי משפחה ושיחות טלפון, בגינם הם פתחו בשביתת רעב, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

באפריל 2021, בית המשפט גזר דין מוות על מראד ופאזל בגין "העלבת האיסלאם" ו"העלבת הנביא". ביוני 2021, בית הדין גזר שמונה שנות מאסר בתיק פלילי נפרד בגין "תעמולה נגד המדינה", "ייסוד או הובלת ארגון שמטרתו לשבש את הביטחון הלאומי", ו"העלבת המנהיג העליון", אך העונש היה בעיקר סמלי מאחר והם הוצאו להורג.

בשבוע שעבר ב-5 במאי, השליח האמריקני לאיראן רוברט מאלי הביע דאגות לגבי ההוצאה להורג המסתמנת: "זועם מהדיווחים על כך שמראד ופאזל נמצאים בסכנת הוצאה להורג. איראן חייבת להפסיק לרדוף ולהרוג אנשים על מימוש חופש הדת שלהם".

הידיעה על הוצאתם להורג הגיעה ימים ספורים לאחר שאיראן תלתה פעיל פוליטי שוודי-איראני, חביב צ'אב, בן 49, לשעבר מנהיג תנועת המאבק הערבי לשחרור אהוואז, נתלה בשבת בבוקר, מספר שבועות לאחר שנגזר דינו בגין "שחיתות עלי אדמות" על ידי מערכת המשפט.

איראן הנביא מוחמד עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד