ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בדואר רגיל ורשום

יש לכם חוב כספי? תתחילו להתרגל: כך תקבלו את דרישת החוב

הוצעה התייעלות באופן משלוח הדרישות לתשלום החוב, כך שיישלחו שתי דרישות לתשלום החוב, האחת בדואר רגיל והשניה בדואר רשום, במקביל. פרק הזמן במשלוח הדרישות יקוצר ב-30 יום

יש לכם חוב כספי? תתחילו להתרגל: כך תקבלו את דרישת החוב
שטרות כסף/שקלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת חוקה של הכנסת אישרה היום, (שני) בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק המרכז לגביית קנסות במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית (גבייה ממשלתית). התיקון מסמיך את המרכז לגביית קנסות ברשות לגבות חובות בשל אגרות ממשלתיות, הכוללות אגרות רישוי לעיסוק במקצועות, רישום והנפקת רישיונות, וכן חובות של קנסות והוצאות, המוטלים על ידי ועדות משמעת או בתי דין לטובת המדינה במספר מקצועות מוסדרים.

עוד נאמר בדברי ההסבר לתיקון, בין היתר, כי קיימת כפילות בין גביית החובות במשרדי הממשלה, ובין גביית החובות על ידי המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה. ככלל, על משרדי הממשלה לשלוח דרישות תשלום לחייב, אשר מיידעות אותו על קיום החוב וכי אם החוב לא ישולם, הוא יועבר לגבייה במרכז לגביית קנסות.

במצב הקיים היום, בטרם נקיטת הליכים לגביית חוב על ידי המרכז לגביית קנסות, על המרכז לשלוח לחייב שתי דרישות לתשלום חוב, האחת בדואר רגיל והשנייה בהמצאה לפי פרק י"ט לתקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ט-2018 (להלן – תקנות סדר הדין האזרחי). כפילות זו גורמת להארכת פרק הזמן שחולף מיום היווצרות החוב ועד לנקיטה בהליכי גביית חוב על ידי המרכז לגביית קנסות, בתקופה זו נצברות על החוב תוספות פיגורים או הפרשי הצמדה וריבית.

במטרה למנוע את הכפילות האמורה, וכדי לייעל את אופן יידוע החייב על החוב, בתקופת זמן קצרה יותר הוצע, להורות על משלוח דרישה לתשלום בדואר רגיל ובמקביל דרישה בהמצאה. בכך יקוצר פרק הזמן למשלוח הדרישות ב-30 יום. התיקון מבטיח, כי החייב יקבל את ההתראה על קיום החוב בטרם נקיטת הליכי גביית החוב.

התיקון ייכנס לתוקף עם פרסום חוק ההתייעלות הכלכלית.

 

חוב כספי תשלום דואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד