י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חשבתי שיהרגו אותי"

תיעוד מזעזע ממירון: נערים תקפו ופצעו מאבטח

מאבטח דרוזי הותקף במתחם קבר הרשב"י יחד עם מאבטח נוסף: "הם שמעו שדיברנו בערבית והתחילו לתת לנו מכות". הוא סיפר כי הוא צעק להם שהוא דרוזי, "חשבתי שאולי יפסיקו להכות אותי. הם לא הפסיקו".  המשטרה עצרה נער בן 17.5 וצעיר בן 19

תיעוד מזעזע ממירון: נערים תקפו ופצעו מאבטח
התקיפה במירון צילום: דוברות המשטרה

מאבטח דרוזי, חמוד שאפי בן ה-27, פונה ביום שבת האחרון אל בית החולים זיו בצפת, לאחר שהותקף בידי יהודים בשעה שאבטח את מתחם הקבר של הרשב"י במירון. אתמול הוא נותח בידו השמאלית בשל שבר חמור, וייתכן שיצטרך לעבור ניתוח נוסף גם בידו הימנית. כל גופו מלא בחבורות ובמכות יבשות והוא המום עדיין מהתקיפה שהוא וחברו לכוח האבטחה עברו במתחם הקדוש. "אמרתי לעצמי שזהו. הם יהרגו אותי השבעה האלו", סיפר ליאיר קראוס באתר Ynet.


"אני עובד בסופי שבוע בחברת אבטחה במירון בקבר הרשב"י כבר מעל שנתיים", סיפר שאפי ל-ynet. הוא לא נשא נשק ותפקידו היה לשמור על הסדר ולהבטיח את שלום המתפללים ברחבה הסמוכה לציון הקבר. "צעקתי להם שאני דרוזי וחשבתי שאולי יפסיקו להכות אותי, אבל הם לא הפסיקו", סיפר.

שאפי סיפר את השתלשלות העניינים: "עמדנו שם שני מאבטחים, והגיעו שבעה צעירים והתחילו לשבור דברים ולעשות בלגן. הם לא הסבירו ולא אמרו לנו כלום. מאבטח אחר קרא לנו ואמר לנו לא להתערב, אבל כשהחבורה הזאת שמעו שאנחנו דיברנו בינינו בערבית רצו אלינו והתחילו לתת לנו מכות, הרביצו גם עם מוט ברזל וזרקו עלינו גדרות ועוד. נפלתי על הרצפה והם התחילו להרביץ ולבעוט עוד יותר. יצאתי משם בנס ברוך השם. אני חושב שהם לא היו שיכורים והתנהגו רגיל לפני התקיפה".

שאפי, ששירת בצה"ל אמר שהוא לא דמיין שימצא את עצמו במצב כזה. "אני קיבלתי את החיים במתנה". גם חברו של שאפי, שאיבטח את המתחם לצידו, פונה לבית החולים בצפת, שם טופל בחדר המיון אך לא נדרש לאשפוז.

מהמשטרה נמסר כי עם קבלת התלונה נפתחה חקירה אינטנסיבית ונאספו ראיות לזיהוי ואיתור החשודים, ותוך זמן קצר נעצרו שני חשודים שאותרו בחורשה מעל לצומת מירון. שני החשודים בן 17.5 ממודיעין עילית ובן 19 מבית שאן, במשטרה ציינו כי בשלב זה החקירה נמצאת בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים.

דרוזים מאבטחים מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד