ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"גיבוי מלא ממני"

מפקד מג"ב החליט: הלוחמת אוריאן בן קליפא תחזור לתפקידה

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אישר מול מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי את החזרת הלוחמת רס"ר אוריאן בן קליפא לשירות במג"ב, אחרי שהורשעה בשבוע שעבר בתקיפת ערבייה בעיר העתיקה. השר בן גביר בירך: "מאחל לבן כליפא הצלחה רבה בהמשך שירותה למען עם ישראל ומדינת ישראל"

שוטרי משמר הגבול. אילוסטרציה
שוטרי משמר הגבול. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול החליט להחזיר את הלוחמת רס"ר אוריאן בן קליפא לשירות בחיל וקיבל את אישורו של מפכ"ל המשטרה וברכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נתן את ברכתו להחזרת הלוחמת, ואמר כי "ללוחמים והלוחמות שלנו יש את מלוא הגיבוי ממני. בניגוד למה שככל הנראה סבורים גורמים במח"ש ומערכת המשפט, כשנאבקים בטרור המאבק לא נעשה בתנאי מעבדה - אלא תחת לחץ ובסביבה עוינת. אני מברך את מפקד מג"ב והמפכ"ל על ההחלטה החשובה, ומאחל לרס"ר בן כליפא הצלחה רבה בהמשך שירותה למען עם ישראל ומדינת ישראל במשמר הגבול".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר: "על כולנו לזכור כי פעילות המשטרה מורכבת ומאתגרת והשוטרים נאלצים להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות. על כן כל שוטר ולוחם במשטרת ישראל יקבל מעטפת סיוע הגנתית שילוו אותו על פעילותו במסגרת תפקידו. נמשיך לעקוב אחר ההליך המשפטי וללוות את הלוחמת".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן הוסיף כי "לאורך כל ההליך המשפטי, מפקדים וגורמים מקצועיים בחיל ליוו את הלוחמת אוריאן וכך גם ימשיכו ללוות לאורך כל הדרך. לוחמי החיל ניצבים בכל עת מול משימות רבות ואתגרים מורכבים ולכך אנחנו מכשירים ומאמנים את הלוחמים והמפקדים שלנו".

בשבוע שעבר הרשיע בית משפט השלום בירושלים את בן כליפא בתקיפת ערבייה בעיר העתיקה בירושלים לפני כשנה וחצי. משפטה של בן כליפא עורר סערה ציבורית וגרר תגובות רבות בעד השוטרת.

על פי כתב האישום שהוגש נגד בן כליפא בתחילת השנה שעברה באמצעות עו"ד שלי ערן, היא הוצבה באזור שער האריות בירושלים וביצעה חסימה במקום. המתלוננת ואחיה ביקשו מהשוטרת לעבור את החסימה ואילו בן כליפא סירבה לכך. בשלב מסוים בן כליפא דחפה את המתלוננת אחורנית, המתלוננת ביקשה שלא תעשה כך והשוטרת דחפה אותה פעם נוספת. בהמשך, לאחר שאחיה של המתלוננת ניסה להתערב הנאשמת תפסה אותו בצווארון חולצתו בעוד המתלוננת ניסתה לחלצו.

בשלב זה, תפסה בן כליפא את המתלוננת, משכה והסירה ממנה את החיג'אב אשר עטתה על ראשה. אז משכה הנאשמת את שערותיה של המתלוננת, נתנה לה מכה מאחורי האוזן והפילה אותה ארצה. במהלך משיכת החיג'אב, נשרטה השוטרת בפניה. בהמשך לכך, הנאשמת הובילה את המתלוננת אל תחנת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה. בתחנת המשטרה הנאשמת הושיבה את המתלוננת בחוזקה על הכיסא, נעמדה מולה והורתה לשוטר שהיה עמה לנעול את הדלת.

הנאשמת חנקה את המתלוננת בצווארה וטלטלה אותה מספר פעמים, למרות בקשותיה החוזרות ונשנות של המתלוננת כי תפסיק. לאחר מכן הנאשמת אזקה את המתלוננת וליוותה אותה לניידת המשטרה. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת נגרמו למתלוננת נפיחות וסימני חבלה על צווארה. בדוח הפעולה ובהודעה שמסרה במשטרה כתבה הנאשמת בכזב כי המתלוננת היא זו שתקפה אותה. בעקבות כך, המתלוננת נעצרה למשך לילה בתחנת המשטרה ונחקרה באזהרה בחשד לתקיפת שוטר.

מעו"ד אייל בסרגליק המייצג את בן כליפא נמסר: "אנו מברכים על חזרתה של אוריאן לשירות. לאורך כל הדרך טענו כי מדובר בלוחמת חרוצה ומצטיינת. בית המשפט אף זיכה אותה מכל הסעיפים בכתב האישום שכללו תקיפה חבלנית ושיבוש מהלכי משפט והרשיע אותה אך ורק בעבירה של תקיפה סתם שלא הופיעה בכתב האישום. חזרתה לשירות הוא תחילתו של תיקון לעוול שנעשה לה, שיסתיים רק בזיכויה המוחלט בערעור שיוגש לבית המשפט המחוזי".

מפכ"ל המשטרה איתמר בן גביר תקיפה משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד