כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שיתוף פעולה החשוב

ביום הניצחון על גרמניה הנאצית נחנך מרכז חדש לניצולי השואה

הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד רוה"מ, בחרה לחנוך היום את מרכז המידע ומיצוי הזכויות הנייד חדש בעיר קריית ביאליק, היום ומחר מציינים את הניצחון על גרמניה הנאצית. המרכז החדש עתיד לספק שירות ומידע ל-1,480 ניצולי השואה תושבי העיר, ול כ-6,800 ניצולי שואה תושבי הקריות והסביבה

ביום הניצחון על גרמניה הנאצית נחנך מרכז חדש לניצולי השואה
שלומי כהן - פלאש 90

היום ומחר מציינים בעולם, את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. ביום זה מעלים על נס את תרומתם של 1.5 מיליון היהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה בצבאות בעלות הברית וביחידות הפרטיזנים, ובהם חצי מיליון יהודים שלחמו בצבא האדום של רוסיה הסובייטית. יותר מ-250,000 חיילים יהודים נהרגו במלחמת העולם השנייה, רובם חיילים בצבא האדום וביחידות הפרטיזנים. כ-200,000 לוחמים יהודים זכו באותות הצטיינות על לחימתם.

הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד רוה"מ, בחרה ביום ציון משמעותי זה, לחנוך את מרכז המידע ומיצוי הזכויות הנייד חדש בעיר קריית ביאליק. מרכז המידע החדש בקריית ביאליק, מתווסף ל-22 מרכזי המידע הניידים אותם מפעילה הרשות והפרוסים במדינת ישראל, מתל חי ועד אילת, המעניקים לניצולי השואה ומנגישים להם את השירות למיצוי זכויות, בדרך פרואקטיבית, ובסמוך ככל הניתן ליד ביתם של ניצולי השואה.

חנוכת המרכז החדש, התקיימה במעמד סגן השר אורי מקלב, הממונה על הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד ראש הממשלה, וצוינה באירוע חגיגי, בנוכחותם של כמאה ניצולי שואה תושבי העיר, בהשתתפות ראש העיר קריית ביאליק - אלי דוקורסקי, מנהלת הרשות, עוה"ד רונית רוזין, נציגי הנהלת החברה למתנ"סים, תלמידות ותלמידי בתי הספר המקומיים.

המרכז החדש עתיד לספק שירות ומידע ל-1,480 ניצולי השואה תושבי העיר, ול כ-6,800 ניצולי שואה תושבי הקריות והסביבה, לצורך מיצוי זכויותיהם הכספיות, הרפואיות, הסוציאליות והחברתיות.

חה"כ אורי מקלב, סגן השר במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה, בירך על שיתוף הפעולה החשוב בין עיריית קריית ביאליק והחברה למתנ"סים, לבין הרשות לזכויות ניצולי השואה, והדגיש את חזון ותפיסת השירות של הרשות, הנחושה להגיע ולנגיש את שירותיה עד בית הניצול, ולהתאימו לעת הזו ולגילם המתקדם של שורדי השואה. כמו כן הדגיש כי למרות פרסומים שהופיעו ערב יום השואה, הרשות לא מאפשרת לאף ניצול שואה הפונה לקבל שירות, להגיע למצב של מקרר ריק והיא תדאג לכל ניצול שואה באשר הוא.

מנהלת הרשות, עו"ד רונית רוזין, הזמינה את ניצולי השואה תושבי העיר, להגיע למרכז המידע והדגישה כי הרשות מעניקה שירותים למילוי טפסים וסיוע במיצוי זכויות בבית הניצול, גם במסגרת סיירת ביקורי הבית.

מנהלת הרשות הזמינה את הניצולים להצטרף לתוכניות להפגת בדידות וסיוע לניצולי השואה - "עכשיו זה הזמן" ו"בידיים טובות", שתיהן במימון הרשות. ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי הודה לרשות על השירות המקצועי והרגיש, וסיפר כי נכח בשני המפגשים הראשונים והאיכותיים שקיימו נציגי הרשות בעיר.

ניצול שואה קרית ביאליק נאצים ח"כ מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד