כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שובו עדי בכל לבבכם • הערב: רבבות ב'ארנה'

היערכות רבה לקראת העצרת המרכזית במלאת י"ב חודש להסתלקותו של הגר"ע יוסף זצ"ל הערב באיצטדיון ארנה בירושלים

הגר"ע זצ"ל בעצרת. צלם: קובי הר צבי
הגר"ע זצ"ל בעצרת. צלם: קובי הר צבי

נשלמות ההכנות האחרונות לקראת העצרת המרכזית במלאת י"ב חודש להסתלקותו של הגר"ע יוסף זצ"ל, שתתקיים הערב במוצאי צום גדליה באיצטדיון ארנה בירושלים במעמד גדולי ומאורי הדור, בני מרן ובהשתתפות אלפי בית ישראל.

בלשכתו של יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, הוקם חפ"ק מיוחד המרכז בתוכו את כל מערכת הארגון והלוגיסטיקה למעמד מיוחד זה. בשבוע שעבר כינס דרעי את נציג המפלגה להרמת כוסית לשנה החדשה ומתוך מטרה לרכז את הפעילות לקראת העצרת, בהטלת משימות על כל אחד ואחד.

בנאומו בפני הנציגים סיכם דרעי בסיפוק רב את עשרות העצרות שהתקיימו במהלך חודש אלול ברחבי הארץ ואמר: "ברוך ה' למעלה משבעים העצרות התקיימו במהלך חודש אלול האחרון, חסרונו של אביהם של ישראל מרן זיע"א הורגש בכל עת בעצרות אלול, אבל צוואתו הגדולה מהדהדת בליבנו להמשיך ולהרביץ תורה ברבים לעורר ליבם של ישראל לאביהם שבשמיים, נמשיך לקדש שם שמיים בדרכו של מרן, ונתאחד כולנו לכבודו ולזכרו במעמד האדיר שהתקיים במוצאי צום גדליה, שזהו יהיה מעמד החתימה לעצרות הרבות שהתקיימו בחודש אלול".

בעצרת תוקם במה מפוארת עליה יישבו מאות רבנים גדולי תורה, ראשי ישיבות, דיינים, רבני ערים ושכונות, ראשי כוללים ורבני קהילות ומרביצי תורה.

בימים אלו פוקדת משלחת של ראשי ישיבות את בתיהם של גדולי ישראל להזמינם לעצרת הגדולה. גם מועצת חכמי התורה וראשי הישיבות קוראים לכל בית ישראל לשאת חלק בעצרת ההספד לזכרו של מרן זיע"א, כדי שנקיים את דברי חז"ל על החובה הגדולה לספוד לגדול ישראל, וכדברי חז"ל כל המתעצל בהספדו של חכם ראוי לקוברו בחייו ח"ו. במכתב שכתבו גדולי התורה הם ציינו כי תאריך קיום העצרת נקבע על ידם במוצאי צום גדליה בכדי למעט ביטול תורה בעשרת ימי תשובה, ואף נקבע כי במעמד ישתתפו גברים בלבד כדי לשמור על גדרי הצניעות, גדולי התורה בקריאתם מוסיפים כי ודאי כאשר מתכנסים להספיד את גדול הדור ראויה מצווה זו להגן על עם ישראל מן הפורעניות המתרגשות לבא בעולם, ובזכות כך נזכה לשנה טובה ומבורכת.

יצוין כי בסיום המעמד, תתקיים עצרת סליחות ברוב עם בהשתתפות גדולי התורה, וגדולי החזנים והפייטנים.

צוותות שהוקמו על ידי החפ"ק המרכזי, עמלים בימים אלו על מנת להשלים את מערך ארגון האוטובוסים וההסעות מכל רחבי הארץ, ובכללם מאות הבחורים ממדרשיות "אל המעיין" מהצפון ומהדרום שיעלו לירושלים כבר משעות הצהריים, ותוגש להם ארוחה קלה מייד במוצאי הצום.

בנוסף לכך, הסעות ייצאו מכל שכונות ירושלים, ומארגני העצרת אף סיכמו עם הנהלת אגד בירושלים על תגבור הקווים המגיעים לארנה הסמוכה לקניון מלחה בדרום העיר. חברת אבטחה נשכרה, ומאות מאבטחים וסדרנים יתפרסו על פני האיצטדיון וברחבה הסמוכה, על מנת לשמור על הסדר הטוב ולמנוע מצב של חוסר מקום וכדו'.

מהוועדה המארגנת נמסר כי הציבור מתבקש שלא להגיע לקרבת האצטדיון עם רכבים פרטיים כדי לאפשר את הגעתם של מאות האוטובוסים שיעמדו לרשות המשתתפים בעצרת ההספד. מהמעמד יועבר גם שידור חי לנשים באולמות בבנייני האומה, שם אף יישאו דברי חיזוק לנשות ישראל הגרי"ד גרוסמן והרבנית ימימה מזרחי.
מרן מעמד דרעי עצרת זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד