כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פשעי מלחמה נוראיים

הקרמלין נתן לקבוצת וגנר הרצחנית אור ירוק "לפעול לפי הצורך"

אחרי שהבוס של קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, תקף את מנהיגי רוסיה על הפלישה הכושלת בשבוע שעבר, הוא זכה לתחמושת נוספת והוראות מרושעות חדשות. הם פעלו ללא הנחיות באוקראינה, מה שהופך רבים מפשעי המלחמה שהקבוצה ביצעה לאפילו מזעזע יותר

הקרמלין נתן לקבוצת וגנר הרצחנית אור ירוק "לפעול לפי הצורך"
מפקד כוח וגנר מוקף בלוחמיו צילום: צילום מסך

הבוס של קבוצת שכירי החרב הרצחניים של קבוצת וגנר קיבל אור ירוק לעשות "מה שהוא רוצה", ימים ספורים בלבד לאחר שהאשים את הקרמלין באי ניצחון במלחמה באוקראינה. בשבוע שעבר דווח כי הבוס של וגנר יבגני פריגוז'ין - השף לשעבר של הנשיא ולדימיר פוטין תקף את הנהגת רוסיה בשל הפלישה הממושכת והכושלת.

לטענת וגנר, הקבוצה לא קיבלה מספיק תחמושת ונשק כפי שהם צריכים, כך מדווח אתר 'מדוזה' הרוסי שמפרסם נגד הקרמלין ומתנגד בוטה לפוטין.

דובר קבוצת וגנר טען כי הדבר נעשה כדי שהקבוצה תוכל לנקוט בפעולות "כנדרש להמשך הלחימה" - הם גם אישרו שהם פעלו ללא הנחיות באוקראינה, מה שהופך רבים מפשעי המלחמה שהקבוצה ביצעה אפילו מזעזע יותר.

"קיבלנו את הפקודה הקרבית הראשונה, הם מבטיחים לתת לנו כמה שיותר תחמושת ונשק כדי להמשיך בפעולות נוספות, הם נשבעו שהם יספקו את כל מה שאנחנו צריכים כדי שהאויב יובס, הם אומרים שאנחנו יכולים לפעול בבחמוט כפי שנראה לנו, והם נותנים לנו את הגנרל סרגיי סורוביקין כאדם שיקבל את כל ההחלטות לגבי פעולות הלחימה של וגנר בשיתוף עם משרד ההגנה. הוא האדם היחיד בדרגתו שיודע להילחם. אין אדם מתאים יותר עם דרגה בכירה".

המהלך של הקרמלין מנע למעשה את עזיבת הקבוצה מבחמוט ההרוסה, דבר שהם איימו לעשות ב-10 במאי.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה הקרמלין ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד