כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
רוצח המונים

היורה בקניון תכנן את ההתקפה במשך שבועות ושנא יהודים

היורה בקניון בטקסס תכנן את מטרתיו במשך שבועות, הוא תקף בשעה העמוסה ביותר. הוא פרסם תוכן באינטרנט נגד יהודים, נשים ומיעוטים. החוקרים גם בדקו את דעותיו הניאו-נאציות לכאורה של גרסיה  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

היורה בקניון טקסס, מאוריסיו גרסיה, תכנן את ההתקפה במשך שבועות, ותזמן את הטבח לשעה הכי עמוסה, לאחר שתקף באינטרנט יהודים, נשים ומיעוטים. גרסיה, בן 33, פרסם יותר מ-24 תמונות בפורומים קיצוניים בשבועות שקדמו לירי ההמוני שלו, ובדק מה יהיה הזמן העמוס ביותר בקניון כדי לבצע טבח עם כמה שיותר נפגעים, כך דיווחה רשת NBC.

הירי הקטלני, ממנו נהרגו שמונה בני אדם, התרחש בסביבות השעה 15:30 ביום שבת האחרון, כאשר מרכז הקניות עמוס ביותר, בנוסף, גרסיה שחוסל על ידי שוטר אמיץ שהסתער לעברו שיתף מספר פוסטים נגד יהודים , נשים ומיעוטים בפלטפורמת רשת חברתית רוסית, כך דיווח הניו יורק פוסט.

הוא פרסם סרטון שלו ביום הטבח תוך שהוא שואל את הצופים כל מיני שאלות, לא ברור מתי הסרטון צולם או למה התכוון גרסיה. היורה ההמוני רמז גם לבריאותו הנפשית. באחד הפוסטים האחרונים שלו הוא כתב שאף פסיכולוג לא יוכל לטפל בו ועל הפחדים שלו ממה שמשפחתו עלולה לומר עליו.

החוקרים גם בדקו את דעותיו הניאו-נאציות לכאורה של גרסיה, לאחר שהמשטרה מצאה כיתוב על חזהו עם ראשי התיבות "RWDS", המהווה את "חוליית המוות של האגף הימני", ביטוי פופולרי בקרב קבוצות עליונות לבנים.

טקסס ירי טקסס נאצים פעילי ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד